Sidor

söndag 30 oktober 2011

Tema rosa: BB Couture, Dirty mother + Halloweenbonus

Jag har bestämt mig för att det här får bli min näst sista rosa manikyr. Har en till planerad, sen får det baske mig vara bra med rosa för i år.


Här har vi Dirty mother från BB Couture. Ett grosa krämlack som jag faktiskt gillar oväntat mycket. För det är diskret men ändå liksom lite skitigt, ett ljust rosa med några droppar grått. Sen kanske det inte var överdrivet smart av mig att lacka på det straxt innan jag gick och lade mig, men det klarade en natts snurrande bland lakanen oväntat bra.


Jag lackade på två lager. Första lagret blev jätterandigt, men jag gjorde det andra lite mer flödigt och det funkade rätt så bra. Att mitt ringfinger ser randigt ut är inte lackets fel. Jag klämde just det fingret i dörren på ett värdeskåp för några år sedan. Inte nog med att det gjorde ont så jag trodde jag skulle dö (eller, nåja - ni vet) jag fick en permanent skada också, som syns som en upphöjning på nageln. Brukar inte synas så tydligt, men på de här bilderna gjorde det visst det.


Det är fortfarande oktober som sagt, Rosa bandets månad, så vad passar bättre än att matcha upp med några av de rosa band jag har i min ägo. Söta va?
Cancerfondens pg är 90 1986-0. Ditt bidrag behövs hela året.

Betyg 3/5.


Och så en liten Halloweenbonus! Det självlysande överlacket Ghoulish glow från China glaze. Som synes lyser det som attans i flaskan, men inte lika mycket på naglarna. Man får ladda det under en lampa för att det ska synas och effekten håller väl i sig en minut max. Syns allra bäst på ett ljust lack. Lilla E testade det på ett mörkt och då försvann det helt och hållet. Det ger även en lite mjölkig yta på det lack man lackar över, och ytan känns lite sträv.

Betyg 1,5/5. Det är för roligt för att få 1, men för dålig effekt för att få 2.