Sidor

fredag 5 augusti 2011

China glaze, CG in the city + en bonus

Ja, det är ju klart att det ska bli dåligt väder för första gången på en vecka eller mer när jag lackar om till ett glitterlack! Jädra typiskt! Å andra sidan tillhör det här årets höstkollektion, så det ska väl klara lite gråmurriga dagar.

CG in the city är ett klart lack med massvis av glitter, främs silver och lila, men jag ser allt lite guld och svart också. Jag har tre lager lack på bilderna och som synes är det långt ifrån fulltäckande, men det spelar liksom ingen roll för det är så vackert att se på ändå.


Svår att fånga på bild - eller så får ni skylla på den kassa fotografen.

I'm ready for my close up now Mr deMille...
Det var lättlackat, men jag upplevde att det klumpade sig på penseln. Som om det hade torkat ihop lite. Vilket jag hoppas inte var fallet med tanke på att det är splitternytt...

Var helt övertygad om att det inte fanns något i hela världen jag kunde matcha upp det här med, men så kom jag på att jag har ju en tjusig liten tunika i gömmorna. Så nu vet jag vad jag ska ha på partajet imorgon. Om jag inte hunnit lacka om innan dess dess. Bästisen (en av flera) fyller nämligen 40 idag och bjuder in till kalas imorgon! Grattis H!

Betyg 4/5. Ska testa det som layering någon gång också. Skulle nog vara tjusigt värre över något svart.

Som bonusbild bjuder jag på mina tår, lackade med Saucy polish for naughty nails från Eyeko. En röd favorit i krämkategorin. Täcker fullkomligt med endast ett lager. Sånt gillas.