Sidor

måndag 14 april 2014

OPI, Blush hour

Två saker jag lärde mig när jag lackade med det här:
1) Jag ska inte ha IsaDoras peel off-lack som baslack. Alldeles för effektivt.
2) Skulle ha använt Blush hour som layering och inte på egen hand.


Rosatintad bas med massor av glitter i olika storlekar. Silver, lila, magenta, rosa. Skulle säker ha varit jättetjusigt ovanpå ett annat rosa lack, men jag är så klart envis och ska prova det på egen hand.


Det här är två lager av Blush hour och lika många lager överlack. Jag hann inte lägga på överlack så det blev slätt, för som sagt - när jag använder peel off-lacket från IsaDora så rasar lacket av utan att jag gör ett endaste dugg.
Jag lackade på det här i lördags på alla 10 naglarna och en dryg timme senare hade jag bara lacket kvar på vänsterhanden. Kan väl säga som så att jag var snabb fram med kameran för att hinna föreviga det innan lacket var borta helt. Tog ungefär en halvtimme till innan jag kunde lacka med nästa lack i otestade lådan...
I övrigt var jag väl inte jätteförtjust i det som det blev på mina naglar. Jag tycker det var svårt att få ut glittren jämnt, det blev tjocka klumpar av det som inte alls ville sprida sig sådär tjusigt som jag hade föreställt det. Det torkade hyfsat snabbt i varje fall.


Matchar med min lila Ice watch. Hoppas ni inte vill ha en, för det finns ingen generalagent i Sverige längre. Vad jag vet.

Betyg 2/5