söndag 12 januari 2014

China glaze, Tongue & chic

Ett höstlack kanske? Passar väl bra såhär när snön kommit lagom till julgransplundringarna. Vår gran åkte upp på viden i förmiddags. Just det. Plastgran. Jag avskyr att dammsuga barr till midsommar nämligen.


Tongue & chic var med i China glaze höstkollektion och är en mörk petrol. Lutar aningen mer åt blått än grönt och är nästan lite svärtad i kanterna.


Egentligen täckte det alldeles utmärkt med ett lager av det flödigare slaget, men jag har två av ohejdad vana. Lite fluffig formula men inte alltför besvärlig eller rinning. Hack och skavanker i lacket kommer från min spikmatta jag tillbringar denna söndag på. Har förbonkat ont i ryggen. Igen.


En annan sak jag samlar på (förutom nagellack) är bokmärken, men det visste nog inte min mamma om när hon gav mig det här magnetiska bokmärket i julklapp. Just nu sitter det dock på kylskåpet och är blommigt.

Betyg 3/5

12 kommentarer:

  1. Har dubbla känslor inför detta lacket, kunde inte helt bestämma mig när jag bar det själv. Men det lutar åt att jag gillar det för det är fint.
    Vad jag däremot kan bestämma mig om är plastgran;) Avskyr plastgran, vill ha den äkta varan och lite av julstämning infinner sig när jag letar efter den perfekta granen. Men köpte faktiskt en plastgran nu efter jul. En limegrön på rusta som sonen ska få ha i sitt rum nästa jul, tillsammans med glittriga döskallekulor;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med tanke på hur mina katter beter sig när tar in ved till öppna spisen så skulle det ALDRIG funka med en äkta gran. Den skulle dö kela-gosa-döden på en kvart och vi skulle ha barr i hela huset. Jag gnällde över plastgranen de första åren, men nu har jag vant mig. Fast egentligen skulle jag klara mig finfint utan gran överhuvudtaget.

      Radera
  2. Jag gillar lacket mer än jag trodde faktiskt, kanske får jag leta upp ett ändå! Men äkta gran måste det vara, vi kör med kungsgran som inte barrar sådär illa som rödgranen gör. Men sen är jag såpass gammaldags att jag vill ha levande ljus i granen också, vilket fungerar bra så länge man vaktar dem noga (och så kör vi ljusslinga resten av tiden). Lite extra magi sådär.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt - med tanke på mina galna katter skulle det aldrig gå att ha äkta gran och levande ljus i den? Inte ens att fundera på. Jag skulle gärna slippa gran helt och hållet faktiskt, men det är jag ensam om i det här huset. Faktiskt skulle jag kunna ha en fantastisk december utan en enda liten jämra tomte om jag ska vara ärlig. Jag älskar julen, men krimskramset kan jag vara utan. Ge mig julskinkan och pepparkakorna bara så ska vi nog komma överens. :)

      Radera
  3. Tycker lacket ser riktigt fint ut! Och det där med plastgran, det är en bra uppfinning för alla allergiker, katt & hundägare och barrhatare. Själv är jag ju då skogsägare och således åker den äkta varan in varje år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Granar är finast utomhus tycker jag, men hade jag tillgång till skog så kanske ändå... Fast nej, katterna har ju liksom amorösa äventyr med vedträn så att ha ett helt träd inne i huset skulle kanske bli lite väl... besvärligt. Jag har sagt att mina katter är galna va? För de är galna.

      Radera
  4. Detta lack måste jag komma ihåg att beställa när jag nästa gång ska köpa något. Jag totalt älskar färgen på alla bilder jag sett. *dör kärleksdöden*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt snygg teal/petrol/mörk turkos. Väl värd att ha i samligen. Tycker jag då. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!