torsdag 17 oktober 2013

United in pink: A England, Briar rose/Sleeping beauty

United in pink fortsätter. Vi som deltar försöka väcka lite uppmärksamhet kring det här med bröstcancer. Hoppas ni står ut med idel rosa manikyrer på bloggarna just nu. Om du inte gör det kan du ju passa på tiden du sparar in på att läsa blogginlägg med att känna igenom dina bröst i stället. Just det - jag tycker du ska hand om dig. Varför? För att du är värdefull.


Mitt val denna regnmolnsmulna torsdag är ett mycket vackert rosa lack från älsklingen A England. Det här är Briar rose, med undernamnet Sleeping beauty. Finns det någon färg som heter vinrosa? Jag tycker nämligen det här är det. Vinrötts lillasyster på något sätt. En mörkare gammelrosa som murrar över sig i en dämpad lila ungefär. Allt det där glittriga som syns på mina bilder är dessutom holodamm. Jag har inte sett det här lacket i sin fulla glans än eftersom den där solen vägrar visa sig, men jag tycker det är vackert ändå. Undrar om det skulle bli fantastiskt om jag fick se lite holosprak i det...


En lite fluffig formula, men inte svårapplicerad på något vis. Det här är tre lager, men egentligen var jag nöjd efter två.


Lilla E har en rosa- och rödrandig tidsskriftssamlare. Jag lånade den lite.

Betyg 4/5

   
   

15 kommentarer:

  1. Den är ju bara såååå vacker!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa! Jag dör lite! Vill se det spraka i solen också så det är ju illa att det regnar.

      Radera
  2. Vinrosa tycker jag förklarar detta perfekt! Så du har nog precis kommit på ett nytt ord. Och så blev jag faktiskt lite glad när du skrev "du är värdefull". Det är så sant, du är också värdefull!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yay! Jag har skapat ett nytt ord! :)
      Åh men tack - det är svårt att känna sig värdefull ibland, det kan behövas lite påminnelser. Så tack för att du påminner mig. Kram!

      Radera
  3. Det här är så himla fint! Och vinrosa det var det :) På tal om att vara värdefull så gjorde vi en sak på jobbet som värmde fint. Vi fick skriva positiva saker om alla våra teammedlemmar och sen fick vi dom här orden utskrivna på varsin stjärna. Nu sitter den på min skärmvägg och jag kan titta lite på den när jag känner mig lite nere.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men gud vad gulligt! Nu vill jag också ha ett jobb så vi kan göra så. :)

      Radera
  4. Helt underbar denna"vinrosa" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dundersnygg även när man simmar kan jag lova. :)

      Radera
  5. Jag gillar beskrivningen vinrosa och riktigt, riktigt snyggt var det dessutom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla snygg, och jag är ganska nöjd med mitt nya ord. :)

      Radera
  6. Vinrosa, hihi:) Ser väldigt fint ut, blir sugen på fler a-england nu men får nog vänta lite. Har gått åt på tok för mycket pengar det senaste och nu kommer jul i rasande fart och fönsterna på huset ska bytas. Kanske ge mig själv det i julklapp?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du ska ge dig själv en julklapp - och då kan det väl lika gärna vara vinrosa kan man tycka. :)

      Radera
    2. Man kan ju tycka det:)

      Radera
  7. Så himla fint! Vill ha det här lacket och flera från den kollektionen, tycker de ser väldigt vackra ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är sådär galet kär i A England överlag och den här kollektionen ser jättefin ut. Ska resten vara lika vackra som den här kommer jag smälla av. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!