söndag 30 december 2012

Nailart Sunday: Min Topp 5 2012

Årets sista Nilart Sunday och jag har som vanligt inget bidrag. Helt enkelt för att jag är så himla dålig på att göra nailart, till Lilla E:s besvikelse. Inte dålig som i usel utan dålig som i ointresserad. Men i år har jag ju faktiskt gjort en hel  del kom jag på häromdagen. Så pass att jag faktiskt utelämnar en och annan som jag gjort i år som jag ändå gillat.
Av de 5 nailarts jag visar här har jag dessutom smugit in ett bidrag som inte var med en söndag, utan som var med i mitt biltema i juni.

Och vad säger man - om man med ett sådant här tema kan inspirera till och med ointresserade mig att dutta extra färg på naglarna, ja då har man lyckats. Hatten av till Lela.

Men nu är det dags för Mrs Datas Topp 5! Inte i någon rangordning utan i den ordning jag sållade fram bilderna.


Prickigt i turkost och neonrosa.


Tv-spelstema. Jag gillar Mario och Zelda, syns det?


Biltema med en av älskade makens bilbanebilar. En Lancia 037 med Martini Racing-färger.


Röd ombrering, eller skittles om man hellre vill det.


OS i London högtidlighölls med skittles i OS-ringarnas färger.

I morgon är det nyårsafton och måndag. Just det - Blå Måndag. För de som vill.

10 kommentarer:

  1. Jag älskar ju prickar så den manikyren föll verkligen mig i smaken även om alla andra också är fina :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det enkla det finaste. Och ungefär så mycket jag orkar pilla. ;)

      Radera
  2. Svar
    1. Tack! Fast jag har ju inte riktigt dina skills. Faktiskt känner jag mig rätt så kass på nailart, men det beror nog mest på ointresse. Övning ger färdighet och så där. :)

      Radera
  3. Imorgon tänkte jag smiska till med en helt outstanding marbling!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ooooh! Spännande. Nu längtar jag ÄNNU mer till imorgon. :)

      Radera
  4. Superfina manikyrer (: Ännu mer sugen på o göra en skittle nu även om det nog får vänta tills februari (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skittle är ju alltid roligt och dessutom plättlätt att göra. :)

      Radera
  5. Det är jättekul när jag lyckas " lura" med er som inte är så intresserade av nailarts. Lika nöjd varje gång:) vad lockar man dig bäst med, Star Wars?;)

    Gillar tv-spelsnaglarna bäst. Mest för att det är dem som visar mest personlighet:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Scinece fiction-tema överlag och jag är med! Tänker Alien, Star Trek (min tekopp), Doctor Who, Star Wars...
      Tv-tema skulle jag nog också kunna komma på ett och annat (kom på Doctor Who när jag skrev det här ovan).

      Tv-spelsnaglarna är mina favoriter också. Så pass att jag har dem som omslagsbild på min Facebooksida. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!