måndag 22 oktober 2012

OPI, Yoga-ta get this blue

Jag är inte bara nagellacksnörd - jag är yogalärare också. Så när jag hittade ett lack med namnet Yoga-ta get this blue så var jag "tvungen" att införliva det i samlingen. Att det är superdupersnyggt räknar jag som en bonus i det här fallet.


Mörkt blått med aningens ljusare blått skimmer. Vackert som en sammetslen natt. Lacket kommer från OPIs India-kollektion som kom för några år sedan. Någon annan än jag vet säkert vilket år... Det här är det enda lacket från den kollektionen jag har. Hittills...


Två lättmålade lager. Jag gillar inte breda penslar, men om man bara är lite försiktig så går det även med de jättepenslarna vissa märken, bland annat OPI, envisas med att pula ner i sina flaskor. Kanske att jag tycker det var aningen rinnigt, men en sådan här skönhet förlåter jag det mesta.


Och när vi nu har ett yoga-lack så passar det väl utmärkt att matcha det med den här lilla pinen (jo det är ett ord) med bild av Shiva. Shiva är en hinduistisk gud som symboliserar förstörelse och krig, men också fruktbarhet och meditation.

Betyg 5/5

Jag har redan hittat en och annan smurf, men om jag missat någon meddelas det som vanligt bland kommentarerna och givetvis får man skriva i kommentarerna även om man inte är med på Blå Måndag. Jag gillar kommentarer.

Nadia på Cake of joy lyser upp med lite stjärnor på China glaze
Cactus har även hon ett vackert China glaze på tassarna
Pamsan på Claws in colour har också China glaze
LeLack kör med OPI fast med Bond-tema
Linda har duttat glitter från Nabi på lite Gina Tricot
Sminkan smurfar till det med Nubar
Lacky corner ställer upp med Zoya
Nails & needles bjuder på lite IsaDora
Kerstin på Skimmerskuggan visar upp ett lack från Depends senaste kollektion
Lite Essie från Vanish varnish
Maggie's Mani Mansion visar upp blått från OPI

19 kommentarer:

  1. Superfint! Detta lack har stått på min önskelista länge.

    Sedan ca en minut tillbaka är jag också med på blå måndag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lägger till dig ungefär omedelbums. :)

      Radera
  2. Det här är en klassisk blå skulle jag vilja påstå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klassisk och väldigt, väldigt snygg.

      Radera
  3. Åh - älskar namnet, yoga är en av de saker jag uppskattar mest i tillvaron!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var liksom en must have i min lackgarderob. :)

      Radera
  4. Mycket tjusigt! Jag glömde bort blå måndag i dag. Faktum är att jag inte lyckats hitta tid att blogga överhuvudtaget. Får ta nya tag imorgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det svårt att hinna med bloggeriet mitt i allt annat. Nya friska tag när det hinns med helt enkelt.

      Radera
  5. Tycker väldigt mycket om den här typen av blå färg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, det är så galet snyggt.

      Radera
  6. Ser vansinnigt fint ut!

    Och nu har jag hunnit få upp min smurf också, inte bara tänkt det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra! Då får jag en länk också. ;)

      Radera
  7. Jag är med ännu en måndag med blåa tassar :-) Verkligen fin färg!

    SvaraRadera
  8. 2008 tror jag bestämt den kom ut, jag fick den i julklapp nu av min kära mamma, och den ser så fin ut i flaskan, och på dina bilder! Hur många lager behövde du för täckning? Torkade den snabbt? De svagt duokroma skiftningar i flaskan, syns de på nageln? Tack för en bra blogg förresten! :)
    /Nilja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ÄR väldigt vackert. Måla på! Jag behövde två lager, men det där beror ju lite på nagellängd och hur flödiga lager man använder sig av.
      Jag skulle inte vilja påstå att jag någonsin har funderat på att det skulle vara duokromt, men det har ett ljusare skimmer i sig.
      Tack själv för att du läser min blogg. Betyder en hel del för mig att den är uppskattad. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!