söndag 29 april 2012

Nailart Sunday

Håhåjaja. Igår var det alltså chokladfest. Tror det kommer ta ett tag innan jag blir sugen på kladdkaka igen. Till på tisdag eller så. Vill ni se vad vi åt och så, så har vännen Perny bloggat om det här. Kvällens värdinna hade även bett mig ta med lite nagellack så att vi inte enbart skulle gotta oss i choklad, och nagellacksångorna låg tunga i det köket under kvällen. Själv prydde jag tassarna med 10 olika lack för att på ett enkelt sätt visa skillnader i olika finsh och så. Detta sitter kvar idag, och jag har fått hjälp att fotografera av manikyren så att jag kan vara med på denna veckas NailArt Sunday.


En hand fick vara röd/rosa och den andra grön/blå. Lacken jag använde mig av ser ni här, i sina flaskor.


Och så här såg det ut på. Jag gillar det verkligen och tror jag ska busa så här oftare. Ett mycket lätt sätt att piffa upp en gråtrist vardag på om inte annat.


Röda/rosa handen pryds av följande lack: Tumme - OPI, Wing it + LCN G10. Pekfinger - H&M, Pink. Långfinger - Misa, Bikini with a martini. Ringfinger - China glaze, Poinsietta. Lillfinger - A England, Perceval.


Grön/blå handen fick de här: Tumme (inte med på just den här bilden) - Zoya, Ivanka. Pekfinger - Cactus' nailpolish (tack sweetie) - Cactus. Långfinger - H&M, Aqua. Ringfinger - H&m, Nail him. Lillfinger - China glaze, For Audrey.

12 kommentarer:

  1. Oj vad trevligt att du ville vara med en söndag:) Chokladprovning, gud så gott!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej nej - inte chokladprovning. Chokladfrosseri. 10 olika bakverk med choklad. Mätt så jag trodde jag skulle smälla av! Men ack så trevligt. :)

      Radera
    2. Chokladfrosseri lät om möjligen ännu bättre än chokladprovning:)

      Radera
    3. Det tycker du för att du är frisk. ;)

      Radera
  2. Oj så många fina! Cactus-lacket är tveklöst bäst :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart det är. Så himla vackert! :)

      Radera
  3. Vilka vina kombinationer! Särskilt den blågröna handen, men så är jag ju svag för de nyanserna med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är ju himla nöjd faktiskt. Förutom att jag bowlade sönder gröna tumnageln häromdagen dårå. Det är därför den inte fick vara med på bild...

      Radera
  4. Jättesnyggt! Kul med variation sådär. Och så kan man ha alla fina lack på samma gång = slippa välja. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland vill man ju ha alltihop på samma gång. Då är ju en sådan här manikyr bra att ta till. :)

      Radera
  5. Det påminnner en hel del om Emmas regnbågsskittles faktiskt. Jag gillar det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte på det jag med, fast hennes är ju verkligen en regnbåge. Tror jag ska härma den någon gång.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!