Sidor

tisdag 19 juli 2011

H&M, Golden treasure

Ni kan väl låtsas att mitt långfinger ser okej ut? Snälla? Fastän att jag lyckades dra korken i det och fick göra en tämligen misslyckad reparation? Om man kisar lite ser det okej ut.

Golden treasure från H&M är rätt och slätt ett guldfärgat lack med metallicfinish. Det täckte bra med två lager och torkar snabbt med ett lager Seche vite. Jag har inte alltför stora förhoppningar om hållbarheten, den brukar vara sisådär på H&Ms lack, men för en dag kan den duga. Jag är inte till mig i trasorna direkt, så mig gör det inte så mycket om jag måste lacka om snart igen.




Och när man för en gångs skull vill att den där katten ska vara med på bild, bara för att lacket matchar så fint mot hans gyllene päls, då vägrar han ställa upp. Lyckades knäppa ett på hans sammetsmjuka öron i varje fall. Han är i och för sig lite mer åt bronshållet, och lacket är mer antikguld, men ändå.

Betyg 2/5.

Det var lilla A som ville att jag skulle köpa det här lacket. Han är svag för guld, min lille son. Och mamma vill göra sin son glad...

Uppdatering: När jag lackade naglarna låg lilla A (eller Chilipojken) fortfarande och sov. Jag väckte honom med pussar och frågade vad han gillade nagellacket. Han orkade göra en tumme upp i varje fall. Gullungen!