Sidor

söndag 11 december 2016

A England, Polovetsian dances

Black Friday-rea är fina grejer. Särskilt när man får chansen att köpa på sig flera av de A England man saknar i samlingen. Och med "man" menar jag "jag".


Polovetsian dances blev först ut av mina nya lack att testas, efter att älskade maken valde det. Ett svärtat blålila lack, mer lila än vad mina bilder visar det som. I detta A Englands typiska holoskimmer. Väldigt vackert, men jag fick aldrig riktigt sol på det så att det kunde få visa sig i sin fulla prakt.


Lite lagom fluffig A England formula. Det här är två lättlackade lager med topplack på. Torkade snabbt, höll hyfsat.


Var på julmarknad första advent och köpte blåbärsmarmelad. Mmm... Ska på julmarknad idag också, den här gången i Wadköping.

Betyg 3/5

Polovetsian dances from A England is a blackened blueish purple with holoshimmer. Feels like a typical A England. A bit of a fluffy formula, but easy to use. This is two coats with topcoat. Dried quick and lasted well. 
Matching with a jar of blueberry marmelade.