Sidor

tisdag 6 september 2016

Zoya, Lake

Det där med säsonger på nagellack är inget för mig. Nu när hösten närmar sig tycker nagellackstillverkarna att vi ska pryda tassarna med murriga höstfärger och juveltoner. Jag däremot längtar efter pasteller, det som brukar förknippas med våren. Antagligen en motreaktion bara för att jag kan.


Lake från Zoya är ett ljust blått krämlack med en aning av grått i sig. Inte riktigt som jag tänker mig en sjö, mer en lite lätt regnanstruken sommarblå himmel.


Pasteller kan ju vara lite pyssliga att applicera och så även detta. Tre lager och topplack blev dock precis så fint som jag ville ha det.


Jag trodde såklart att det skulle bli omöjligt att matcha den här, men se - Lilla E hade pysslat md trolldeg och hushållsfärg och bland annat gjort den här katten som ligger i en kattbädd och vilar upp sig. Och den där kattbädden har exakt samma färg som lacket.

Betyg 4/5

Autumn is approching and the manufacturers of nail polish want us to wear vampy polishes and jewel tones. I have never been much for seasons so that might be why I am drawn to pastels at the moment.
Lake from Zoya is a pale blue with a hint of grey in it. Little E had made this cat with a catbed during one of her crafting sessions, and the bed was the exact same shade of blue as Lake.
Needs a bit of love during application as pastels so often do. This is three coats and top coat.