Sidor

söndag 7 augusti 2016

Golden Oldie Challenge: Cactus' Nail Polish, The Cactus has landed

Ni vet - man rotar igenom sin samling i jakt på lack att använda i nästa veckas Golden Oldie, och så trillar man på en skönhet som passar nuvarande veckas utmaning och tänker: "Det är en dag kvar! Jag hinner!" Så var det med mig och The Cactus has landed.


Cactus slutade blogga 2014, och jag saknar henne fortfarande, men på den tiden hon bloggade och gjorde egna lack så var jag hennes förtjusta försökskanin. Jag har därför alla hennes lack, fast inte i de flaskor de såldes i. Så jag har hela Like a Cactus in the sky-kollektionen och jag har sannerligen The Cactus has landed. Lyllo mig! Teal, eller havsgrönt, med guldflecks och holoskimmer. Precis så snyggt som det låter.


Det här är tre tunna och lättmålade lager som torkade fort. Ska jag anmärka på något så doftade det rätt så mycket, men det går ur efter några timmar så jag kan stå ut.


Jag har bonbonjären kvar som jag matchade med förra gången och nu liksom då så ligger det lakrits i den. Jag är däremot rätt så kass på att äta godis numera, så det kommer inte bli uppätet i rödaste rappet. Om jag fortfarande vill gifta mig med The Cactus has landed? You bet!

You know - you search through your polish collection to find something for next weeks Golden Oldie. And then you stumble upon a polish that qualifies for the weeks challenge and you think "It's one day left. I can do it!" And so you do do it. Me with The Cactus has landed.
When Cactus bloged and made polishes I was her very happy guinea pig when it came to testing them. Because of this I have all her polishes, but not in the same bottles they were sold in.
The Cactus has landed is a teal, or sea green, with golden flecks and holo shimmer. So fricking beautiful! I still want to marry it. 
This is three thin and easily applied coats that dried quickly. The only complaint I have is that it smells, but the smell goes out after a few hours so I can live with it.
Matching with the same candy jar I did last time. There's licourice in it now as well, but since I don't eat that much candy now it will not be gone before this post goes live.


   

    An InLinkz Link-up