Sidor

söndag 28 augusti 2016

A England, Hurt no living thing + HM Beauty, Neo noir

Layeringlack tycker jag är "sådär" spännande, så hade det inte varit för att jag vill ha alla A England så hade jag hoppat över det här. Efter ett försök med Hurt no living thing på egen hand, som jag snabbt gav upp, bestämde jag mig för att lägga det över svart.


Neo noir från HM Beauty har blivit mitt go to för svarta krämlack. Ovanpå det alltså Hurt no living thing, som då fick en snygg mörklila färg, som var omöjlig att få ner i kameran. I vissa ljus såg man även tydliga gyllene stråk. Jag kommer prova det över fler färger och se vad som händer, men över svart blev det alltså vampigt lila.


Jag valde att lägga ett lager av vardera färgen, utom på ringfingret som fick två lager av Hurt no living thing för att jag ville se om det blev någon skillnad. Jag hade behövt ett lager till av Neo noir, men förutom att det blev lite mjölkigare med två lager HNLT så var det ingen skillnad färgnyansmässigt.
Lätt att lacka med, torkade snabbt.


Matchar med vår vampigt lila klöveraktiga krukväxt som Lilla E haft med sig hem från mormor. Ingen aning om vad den heter egentligen, men den är en fin färgklick på fönsterbrädan.

Betyg 3//5. Det är finare irl än på mina bilder, och känns som ett lack man kan ha mycket roligt med i olika färgkombinationer.

I'm not a huge fan of layering polishes, so if it wasn't for my obsession with having ALL of the A England polishes, I had skipped Hurt no living thing.
I tried to use it on it's own but gave that one up rather quickly and choose to use it over black instead. This is one coat of Neo noir from HM Beauty - I should have used two - and one coat of HNLT. The ring finger got two coats of HNLT but part from becoming a bit more milky it didn't do anything for the overall look.
Over black HNLT bacame a vampy purple, with golden hues in some lights. Really beautiful but difficult to capture on camera.
Matching with a flower Little E brought home from her grandmother. I have no idea what it's called, but it gives some colour to the window sill.