Sidor

torsdag 28 juli 2016

Golden Oldie Challenge: China glaze, Electrify

Självklart kan jag inte hålla mig till endast ett bidrag den vecka Golden Oldie har glitter-tema. Glitter har jag länge hyst ömma känslor för, men det är lite upp och ner där. Det finns tillfällen jag fullkomligt avskyr glitter och skyr glitterlack som pesten. Just nu är inte ett sådant tillfälle. Det kan till och med komma ett tredje bidrag den här veckan - om jag kan bestämma mig för vilken av godbitarna i samlingen jag ska välja härnäst.


Electrify från China glaze var dock självskriven när det var glittertema. Tätt packat glitter i guld och rött i en klar bas, här visas det på egen hand.


Det här är två lager av Electrify med topplack uppepå. Det var inte supersvårt att få ut glittren jämnt på nageln, men visst duttande förekom, det erkänns. Penseln var dock bra spretig och eftersom glittret dessutom är rätt tungt på penseln, så hamnade det glitter lite här och var - inte bara på nageln.


Förra gången jag visade Electrify matchade jag det med en Harry Potter-bok för då hade jag inte läst "Hungerspelen" än. Electrify är ett av lacken i China glaze Hunger games-kollektion som kom i samband med första filmen. Numera har jag all tre böckerna i min bokhylla och de är lästa och bättre än filmerna, och jag gillar filmerna. Electrify ska visst vara inspirerat av kläderna Katniss och Peeta bär, de där som flammar upp, men jag tycker att härmskrikan på bokomslaget passar utmärkt som matchning idag.

I've always had a soft spot for glitters, even if that soft spot sometimes turn into a keep-away-from-me-feeling. So I had to take part in the glitter-theme of the Golden Oldie Challenge again, and there might come another glitter post this week if I can choose from the lovelies I have in my stash.
Electrify was a no-brainer for this week though. Clear base with lots of gold and red glitters. This is two coats and topcoat. Not too difficult to get the glitters to spread out eavenly, but some dabbing occured. The brush was a bit ruffled in my bottle and the density of the glitters make the polish heavy for the brush and a bit difficult to control, so some of the glitter ended up on other parts of my body than my nails.
Last time I showed this I matched it with a Harry Potter book since I hadn't yet read "The Hunger games". Electrify is a part of China glaze's Hunger games-collection that came out at the same time the first film did. Electrify is supposedly inspired by the clotheds Katniss and Peeta wore, the ones that catches fire. I think it matches well with the mockingjay on the bookcover though.
By the way - the books are better than the films, and I really liked the films.


   

    An InLinkz Link-up