Sidor

torsdag 7 juli 2016

Golden Oldie Challenge: China glaze, Gossip over Gimlets

Det är alltid trevligt när en lackutmaning som Golden Oldie Challenge ger en möjlighet att blanda till lite cocktails på kvällkvisten. Jag måste ju matcha!


Gossip over Gimlets från China glaze är ett mycket trevligt silverlack. Eftersom det även innehåller små fläckar av guld så känns det aldrig sådär kallt som silverlack kan göra. Det är nästan en lite beige ton i det. Förra gången jag visade Gossip over Gimlets såg det ännu varmare ut, men då hade jag bara lampljus att tillgå.
Jag gillar det här skarpt, och inte bara för att cocktailen Gimlet är min favorit.


Det här är två lättlackade lager och sedan topplack. I skrivande stund har det hållit finfint i tre dagar och ser inte ens slitet ut. Alla skavanker som syns i bild är mina halvskruttiga naglar.


Gossip over Gimlets matchas självklart med cocktailen med samma namn. Jag gillar gin och citrus så den här lilla godingen sitter fint. Jag gör den på lika delar gin och lime, skakar den med is och serverar med is. Just då dekorerade jag även med en bit limeskal.

When the Golden Oldie Challenge gave me the opportunity to shake up a cocktail to match with I jumped at the chance. Gossip over Gimlets is best matched with the cocktail Gimlet. I make mine with equal parts gin and lime, shake it with ice and serve it over ice and sometimes a twist of a lime peel. My favourite cocktail. 
Gossip over Gimlets is a warm toned silver foil. The warmth comes from flecks of gold in the polish, not so much that it dominates but it gives it an almost beige hue. Last time I only had lamplight to photograph in, but the warm feeling of the polish is still there.
This is two easily applied coats with top coat. Maybe I'm better friends with my new base coat by now, because this has lasted really well. When I write this I have worn this polish for three days and it's not worn at all. Any irregularities seen in my pictures comes from the poorly state of my nails.


   

    An InLinkz Link-up