Sidor

tisdag 28 juni 2016

Zoya, Amal

I början på juni kom det hem ett paket från Edgy polish till mig - för jag hade beställt därifrån. Bland de lack jag hade beställt fanns Amal från Zoya med, och det hann knappt komma ur bubbelplasten innan jag målade med det.


Rött är ju min favoritfärg och om man gissar att jag äskar det här så gissar man rätt. Amal kan vara det perfekta röda matta lacket. Det innehåller även ett sorts rosarött skimmer som gör lacket precis sådär vackert att det är en fullpoängare.


Lättlackat som sjutton. Det här är två lager. Yttorrt blir det ganska snabbt, men man kan behöva vara lite försiktig med det innan det härdat helt. Det här lacket är det så klart inget topplack på, men det höll oerhört bra ändå.


Matchar med en av mina brittiska soffkuddar. Det här var innan Brexit. Just nu är jag lite sur på dem.


Dag fyra bestämde jag mig för att testa hur Amal såg ut blankt också. Förvisso snyggt det med och skimret kommer fram mer, men jag föredrar det här matt - alla gånger.

Betyg 5/5

In the beginning of June, well before Brexit if you're wondering about the matching object, I recived my latest order from Edgy polish. Amal from Zoya barley made it out of the bubble wrap before I had to try it on. I mean - it's red. My favourite colour. This is a matte polish but it also contains a bit of a rosepink shimmer that is very discreet. It popped more when I tried it shiny day four, but I prefer this polish matte. 
Amal was super easy to apply, this is two coats. It dries on the surface fairly quickly but needs a little time to harden completely. I love this polish. LOVE!