Sidor

torsdag 30 juni 2016

Golden Oldie Challenge: Pop, Yellow

Helena bestämde sig för att förlänga Golden Oldie Challenge och jag ska försöka haka på så gott jag kan med semester och sommarjobb i faggorna.


Den här veckan är temat neon, och om man säger neon till mig så tänker jag på överstrykningspennegult. Och jag har överstrykningspennegult lack som tidigare synts på bloggen i en neonskittle. Yellow från Pop fick jag i present av mina sväron efter en USA-resa.
Jag har lagt det över ett vitt lack från Nordic cap.


Det här är två lager av vardera lacket. Jisses vad kladdigt och fult det blev på långfingret... Vi skyller på det faktum att jag målade det här när jag tittade på när Island slog ut England ur EM. Vilket skräll!
I övrigt var det ganska lätt att måla med men det torkade åt det långsamma hållet.


Sist det här var med matchade jag lacken med en polkagrisstång, men den är uppäten sedan länge. Matchar istället med ett neongult halsband som Chilipojken trädde när han gick i förskoleklass - det var ett tag sedan med andra ord, han börjar nian i höst.

The theme for this weeks Golden Oldie Challenge is Neon and I always think of highlighterpenyellow when I hear the word neon. I have a few polishes in that colour, but Yellow from Pop has only been seen as part of a neon skittle earlier so I choose that one for this weeks challenge.
I used two coats of Yellow over two coats of a white polish from Nordic cap. Fairly easy to use but dried a bit slow. 
Matching with a necklace Chiliboy made a long time ago. The candy I used to match with last time is long gone.


   

    An InLinkz Link-up