Sidor

tisdag 10 maj 2016

Golden Oldie Challenge: Zoya, Robyn

Denna veckas färg i Golden Oldie Challenge är blå och jag har två inlägg planerade. Först ut blir Robyn från Zoya som jag bar när jag var och såg Adam Lambert live på Fryshuset i Stockholm 23 april.


Robyn är högsommarhimmelsblå som kanske sneglar lite åt det turkosa hållet av färgkartan. Ett krämlack rätt och slätt. Vilsamt men ändå med lite ompf.


Det här är två lager som var lätta att måla. Torktiden var okej, men jag hann sätta hack i det. Hade väl bråttom ner i någon popcornskål om jag känner mig själv rätt.


Den självklara matchningen till ett lack som heter Robyn är så klart ett album med Robyn. Och när "Body talk" matchar så där bra mot lacket är det värt en matchning i repris, det var alltså samma matchning förra gången också.

This week the theme colour for the Golden Oldie Challenge is blue. I'm planning two blue post, this is the first one.
Robyn is a summersky blue that glances at the turqouise part of the colour wheel. It's not too bright but still has a bit of a bite to it.
This was two coats, easily applied but dried a bit slow so I managed to mess it up a bit.
Just like last time Robyn was on the blog I matched the polish with the Robyn album "Body talk". They're kind of made for each other.


   
    An InLinkz Link-up