Sidor

fredag 27 maj 2016

Golden Oldie Challenge: Smitten polish, Fire burn

Smitten polish finns inte längre utan heter numera Dreamland laquer. Så idag är jag stygg och visar ett helt underbart lack som inte går att få tag på längre. Förlåt...


Fire burn är en bränd orange med massor av prismatiskt glitter i guld-orange toner. I skugga ser det ut som ett glitterlack med väldigt mycket djup, i sol sprakar det till med en spridd holoeffekt. Alltså kan jag vara med på den inofficiella holofredagen också.


Jag jagade solen för att fånga holot på bild.
Det här är två lager, vill man kan man komma undan med ett för det är så pass välpigmenterat och lättlackat, men två lager ger en djupare färg. Det äter dock väldigt mycket topplack - här har jag två lager topplack på utan att det blivit helt slätt.


Förra gången matchade jag med någon sorts citrus men sådana har jag inte hemma just nu. Apelsin juice däremot - det har vi alltid hemma.

I'm a bad girl today. You can't get this polish anymore. Smitten polish has changed it's name and is now Dreamland laquer. Sorry...
Fire burn is a burnt orange with tons of prismatic glitters. In the shade it's an orange and gold glitter with depth, in the sun it sparkles like a treasure chest.
This is two coats wit top coat. It eats a lot of top coat since it's so dense in glitter. 
Last time I matched it with an orange, today a box of orange juice will do the job.


   
    An InLinkz Link-up