Sidor

söndag 8 maj 2016

A England, Cathy

Ibland blir man besviken även på sina favoritmärken, så är det. Jag som hade favorittippat Cathy blev milt sagt underväldigad.


I flaskan är Cathy en ljust dimgrå med blått subtilt skimmer och en aning av holopartiklar. Ett lack precis i min smak alltså, men det här gjorde mig alltså besviken. Den färg som syns på mina bilder var nämligen inte den jag upplevde irl, för där var den ljust lavendellila. Ljust lavendellila är förvisso inte fult, men om man vill ha ljust grått med en aning skimmer så blir det alltså fel.


Det var en riktigt jobbig och svårarbetad formula här också. Tjockt och svårt att få jämnt. Det tog tre lager för att jämna ut färgen och få bort alla vallar som bildades. Det torkade helt okej dock, men det var så pass tjockt på nageln att hållbarheten blev av det kassa slaget. Inom 24 timmar hade det börjat chippa.


Matchar med en grå tröja jag har och här lyser de lila tonerna igenom lite mer.

Betyg 2/5

Not all the polishes from a favourite brand can make you happy. Cathy from A England was a favourite in the bottle but a disappointment on the nail.
Cathy looks like a pale fog grey with subtle blue shimmer and a hint of holographic particles. In real life it lookes like a pale lilac, the last picture, when it's matched to my grey sweater, is closest to what I saw when I looked at it.
The formula was thick and difficult to apply. This is three coats, needed to eaven out the colour and the ridges I got from painting it on. It dried fairly quickly but was so thick on the nail that it didn't last. Less than 24 hours after application it started to chip.

And here is the video and the song I saw in my minds eye the entire time I was using Cathy. "Wuthering heights" with Kate Bush.