Sidor

torsdag 14 april 2016

Pahlish, Creeping cabbage

Idag fyller min älskade mamma 75 år så jag ska snart åka iväg och fira födelsedag och agera diskplockare. Min mammas älsklingsfärg är grön så jag tyckte det var en utmärkt idé att dagen till ära lacka med ett av mina gröna favoritlack.


Creeping cabbage från Pahlish finns inte att få tag på längre och jag var nära att missa mitt eget ex när det utgick ur sortimentet. Jag är dock väldigt glad att jag har det för, kolla bara - det är ju hur snyggt som helst!
I en mörkt grön jellybas simmar det runt glitterhexor och glitterkvadater i guld, turkos och antingen silver eller grönt. Ett par olika storlekar på glittren. Det är så perfekt som ett grönt glitterlack kan bli, om ni frågar mig.


Det här är tre lättlackade lager. Jag har lagat det lite på ringfingret eftersom jag råkade hacka lite i det innan det torkat ordentligt.
Det torkar lite segt, men det bror nog delvis på att mitt nya "snabba" topplack inte är så värst snabbt.


Förra gången jag visade Creeping cabbage matchade jag det med en paprika som Lilla E hade odlat fram. Idag fick det bli ruccola. Mmmm ruccola... Kan vara min favorit bland salladssorterna faktiskt.

Today is my mother's 75th birthday and since her favourite colour is green I thought it was a spendid idea to paint my nails with one of my favourite green polishes, Creeping cabbage from Pahlish.
This polish has been discontinued for a long time. I almost missed my bottle but I'm so happy I have it. 
It's a dark green jelly with hexagons and squares in gold, turqoise and silver or/and maybe green? Perhaps? A few different sizes on the glitter.
This is three coats that was easy to apply but dried a bit slow. I partly blame that on the fact that my new "fast" top coat really isn't that fast.
Matching with arugula. I love aragula... Last time it was a bell pepper Little E had grown.