fredag 22 april 2016

A England, The blessed damozel

Det här har varit ett dåligt år för personer jag beundrar. David Bowie, Alan Rickman, Harper Lee och nu Prince. Det är så man funderar på att börja beundra Donald Trump...


För att hylla Prince lite tänkte jag passa på att visa ett lila lack, på grund av anledningar. Så det är ju synd att The blessed damozel har den där lila nyansen som min kamera alltid förvandlar till blått.
Men det är lila på riktigt. Det ser lite ut som en metallisk djup violettlila sammet på naglarna. The blessed damozel känns som en kompis till Perceval och Queen of Scots i finish.


Två lättlackade lager. Vill man kan man säkert få det att täcka på ett, men jag föredrar rätt så tunna lager. Det är lite märken i det här. Man kan väl säga som så att jag inte är helt nöjd med Idun minerals Brilliant som topplack, för snabbt är det då rakt inte...


Den här bilden visar bäst färgen på lacket, matchat mot en tröja Lilla E brukar ha på idrotten. Om ni tror det står "Catlover" på den så tror ni rätt, hon fick välja text själv på den nämligen.

Betyg 4/5

This has been a bad year for people I admire. Thinking about if I should start admiring Donald Trump...
Since Prince passed away yesterday I thought it would be a good idea to pay tribute to him by showing a puple polish. So ofcourse The blessed damozel is that shade of purple that my camera always turns into blue. The last picture, with the matching t-shirt, is the one most accurate in colour.
This almost looks like a metallic violet gone purple velvet on the nails. 
Since I use quite thin coats I used two for this manicure, so maybe you could get away with just one. It dried a bit slow, so let's just say I'm not too happy with Idun minerals Brilliant as a fast drying topcoat.

6 kommentarer:

  1. Ja, som någon skrev, det verkar som att George R.R Martin är författaren till 2016. En legend efter en annan lämnar oss.

    Lacket är så vacker, jag tycker verkligen om nyansen mellan blått och lila.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite spontan känsla - cancer och knark är dumt. :/

      Radera
  2. Man får inte glömma Lemmy! Han dog visserligen under 2015, men i december. Jag är lite bitter över att vi valde att inte gå på Motörheads konsert dagarna innan han dog bara för att det var dagen efter Judas Priests konsert och vi tyckte att det skulle bli för mycket med två konserter dagarna efter varandra.
    Men absolut, jag tycker att folk ska sluta dö nu!

    Fint lack var det i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lemmy ja. Jag HADE glömt honom, men så är jag inte heller ett fan av hårdrock i allmänhet eller Motörhead i synnerhet, så... *popsnöret vinkar* Därmed inte sagt att jag inte förstår att även hans död var/är supersorglig - för det är den. Jag hade bara ingen personlig relation till honom och hans musik.
      Allra mest ledsen har jag varit över Bowie och Rickman dock. Där snackar vi hjärtekross.

      Jo, folk kan gärna få sluta dö nu. Förutom vissa republikanska politiker då. *harkel*

      Radera
  3. Ja fy sådant år det varit hittils... Lemmy, David Bowie, Alan Rickman och Prince etc... det som tog hårdast för mig var nog Alan Rickman. Chocken jag kände då jag fick veta att han dött var oerhörd...

    Jättesnyggt lack måste jag säga... älskar lila och från och med nu kommer "Purple Rain" alltid att spelas i mitt huvud så fort jag ser något lila.. nu mer än vad det gjort tidigare...

    Får hoppas att resten av legenderna får vara med oss många år ännu!
    xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många av dem ligger pyrt till på grund av ålder, men det kan jag ta. Men cancer blir jag så OERHÖRT ledsen av.
      Jag skrek rätt ut när jag läste att Alan Rickman dött. Fy fasiken. Men jag har gråtit allra mest över Bowie. Så jämrans glad att jag hann se honom live.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!