Sidor

onsdag 2 mars 2016

Polish alcoholic, Wolfsbane

Say what? Dagens naglar? Jo man får ju passa på när solen visar sig i några ynka minuter om man vill använda holo så här års. Och den här skönheten kunde jag inte hålla på en minut längre, för det hade varit taskigt.


Wolfsbane har inte riktigt samma färg på riktigt som mina bilder visar för det är det här med att det är omöjligt ibland med att fota lila. Blurple fast mest blå typ. En massa holo som nästan lyckas bli linjärt, med blå mini flakes och violett skimmer. Låter det snyggt? Bra för det är det. Jag ska bygga ett litet altare åt Wolfsbane och tillbe det.


Tre tunna lager som torkar fort men aningen matt utan topplack, så jag har topplack på mina bilder. Vill du ha ditt eget ex av Wolfsbane finns det hos Polish alcoholic på Etsy. Min nya favoritshop på Etsy - levererar snabbt och har fina lack och väldigt trevliga nagelbandsoljor i fast form. Green fig luktar underbart.


Eftersom jag har en varg som matchar min räv och halva lacknamnet är varg så fick den bli dagens matchning.

Betyg 5/5

I'm building a shrine for Wolfsbane. I want to worship this little bottle of blurple holoperfection. So it's a bit more leaning purple than my pictures show but still mostly blue, with blue mini flakes and a violet shimmer. It's so beautiful I can't stop staring at my nails. Get your own bottle at Etsy.
Three thin coats, dries quickly but a bit matte without top coat. Matching with a wolf since half the name of the polish is wolf.

Wolfsbane är en mycket giftig växt. I "Teen wolf" används den som ett sätt att döda de nästan osårbara varulvarna, eller försätta dem i ett försvagat tillstånd. Här är det vår banshee, Lydia, som blåser wolfsbane-pulver i nyllet på Derek Hale. Taskigt.