Sidor

söndag 27 mars 2016

Årets påsknaglar: Pahlish, Always bring a banana

Jag hade egentligen inte tänkt visa påskens naglar för er. Dels för att det inte ens är ett år sedan jag visade Always bring a banana senast, lagom till påsk förra året. Men så stod jag ändå där med kameran och tänkte "äsch vad fasen" och på den vägen är det.


Always bring a banana är ett underbart lite mörkare klargult hololack som upplevs som ganska gyllene i vissa ljus. Holot är av det svårfångade slaget, men på riktigt bildar det superfina flammor. Gyllengult med guldflecks, som det får i skugga, är inte dumt det heller å andra sidan.
Jag är galet glad över att jag har Always bring a banana i min samling. Det finns tyvärr inte att få tag på längre då det kom i en limiterad Doctor Who-utgåva. Jag älskar gula lack, och det här är en av mina absoluta gula favoriter.


Lättmålat som tusan. Två snabba lager bara. Jag har toppat Always bring a banana med CND Vinylux weekly top coat och då torkade det väldigt snabbt. Jag har dock skaffat mig ett annat topplack nu, Idun minerals Brilliant, som jag tänkte testa ett tag.


Matchar inte med en banan den här gången utan med lite snajsigt påskpynt i kycklingform som jag misstänker att husets pysselmaestro Lilla E har skapat. Passar bra när det är en påskmanikyr tycker jag.

Originally I wasn't going to show you this years Easter-nails, since it's not even a year since Always bring a banana was on the blog. But then I found myself standing there with the camera thinking "what the heck" and here we are.
Alwyas bring a banana is one of my favourite yellows. It was an LE in a Doctor Who edition and you can't buy it anylonger. This is a darker bright yellow with beautiful holo flames in the right light. In the shade it's more of a golden yellow with gold flecks and that is also very beautiful.
Two easily applied coats. I topped this one with CND Vinylux weekly top coat and it dried really fast with that. I've bought a new top coat now, Brilliant from Idun minerals, that I will try out.
Matching not with a banana this time, but with an easter chicken that I think little E has made.