Sidor

onsdag 3 februari 2016

HM Beauty, Peppermint

Det blir inte ofta nu, inläggen på lilla bloggen. Mina naglar är i ett bedrövligt skick och jag målar dem inte värst ofta just nu. Och så är jag som vanligt lat med att tanka över bilderna till datorn, men det är en annan femma.


Peppermint blir det idag, en ganska gråtonad mintgrön som ser väldigt fågeläggsblå ut på min dator. Men det är grönt - promise. Och idag är det onsdag. Alltså platsar det på Karins Grön Onsdag. Yay!



Eftersom det är en pastellig kräm så kräver det sina lager. Det här är tre ganska flödiga lager och jag vet inte om det var därför hållbarheten lämnade en del att önska. Det ser slitet ut, eller hur? Och det här är bara dag två. Lite besviken över det för jag gillade det på fastän att det inte är en klockren färg till min hudton.


Favoritläppet från Love and toast matchar bra.

Betyg 3/5

The reason I don't blog that often is simple - I don't paint my nails that often. They are in a poor state and I don't want to paint/remove too much at the moment. Aaaaaand I'm aslo bad at transfering pictures into the computer. 
Peppermint is a grey toned peppermint green. It might look robin eggs blue in my pictures but it's clearly a green irl. And since it's Wednesday today I can join in on Karin's Green Wednesday. Yay!
This is three thicker coats that dried fairly quickly. It didn't last too well though, the pictures are taken day two. It might have something to do with it being a lot of polish on the nails.
Matching with my favourite lip balm from Love and toast.