Sidor

lördag 13 februari 2016

HM Beauty, Bordeaux

Som sagt, det händer inte mycket på nagellacksfronten hos mig just nu, så det blir få inlägg för tillfället. Och massor av olja! 
Igår tittade vi dock på "Pulp fiction" med sonen och då satt jag där och tänkte att Mia Wallace har sjukt snygga naglar. Och har jag inte något liknande i otestade lådan?


Och det hade jag! Bordeaux från HM Beauty är precis som namnet antyder en vinröd jelly. Eller crelly. Väldigt välpigmenterad och blank även utan topplack, även om jag hade på det ändå.


Två lättlackade lager. Hade tydligen lite för bråttom med topplacket så det blev någon luftbubbla här och där.


Och jag matchar så klart med inspirationskällan.

Betyg 4/5

My nails are craving loads of oils and as little nailpolish as possible, so blog posts are few and far apart at the moment. But yesterday we were watching "Pulp fiction" with our son and I was sitting there thinking that Mia Wallace had really beautiful nails and don't I have something similar in the box of untested polishes? 
So Bordeaux from HM Beauty happened. As the name indicates this is a wine red jelly, or crelly. Two easily applied coats, shiny even without top coat but I added that anyway.
Matching with the inspiration.