onsdag 6 januari 2016

OPI, On Her Majesty's Secret Sevice

Att sortera in i kategorin stört-omöjligt-att-få-bra-bilder-på hamnar On Her Majesty's Secret Service, eller OHMSS som jag kallar det från och med nu. Det är superfint i flaskan och på riktigt, men i kameran blev det mest blask.


Andra lacket ut från Skyfall-kollektionen blev alltså den här skönheten. OHMSS var favorittippad redan i flaskan med sin rökigt blå bas och skimmer i halva regnbågens färger. Här ser jag blått, guld eller koppar, rosa, lila och aningens grönt också.


Kärleken överlevde kanske inte hela vägen från flaskan ner på nageln, för det är inte bara det att basen är rökigt blå - den är även tunn som rök. Skir som attan alltså. Det här är fem lager... Lätt att lacka med och torkade hyfsat snabbt, men fem lager känns som två för många liksom. Å andra sidan tror jag att den här skirheten är bra för att verkligen få fram skimret i all dess härlighet. Känner mig lite tudelad alltså.


Matchar som sagt med filmerna från min ganska nyligen inköpta box med alla Bond-filmerna. "On Her Majestys Secret Service" har George Lazenby i rollen som James Bond. Det var tydligen inte lätt att axla rollen från Sean Connery för det här blev herr Lazenbys enda Bond-film. Jag gillar honom som Bond, men å andra sidan har jag gillat alla Bond - varje skådespelare har tillfört något eget. Det är i den här Bond-filmen James blir kär på riktigt för första gången, och faktiskt gifter sig. Det gick ju inte så bra...

Betyg 4/5. Bättre lackegenskaper hade gett full pott. Filmen får 3/5.

It's impossible to get good pictures of On Her Majesty's Secret Service. It was one of my favourites in the bottle, but the love didn't survive all the way on to the nail. 
It's such a beautiful smokey blue with shimmers in the colours of half the rainbow. I can see blue, green, gold/copper, purple and pink. But it's not only smokey in colour but also like smoke on the nail - as in super sheer. This is five coats and that feels like two caots too many. On the plus side it was easy to work with an d dried okey fast considering how many coats there is. 
Matching with film from my box. "On Her Majestys Secret Service" was the only one with George Lazenby as Bond. I like him, but then I like all of the Bonds so far. This is the film whrer Bond falls in love and gets married. Didn't work out though...


Introt till "On Her Majesty's Secret Service" är insrtumentalt och komponerat av John Barry.

10 kommentarer:

  1. Spännande färg-tror du att det går att göra något coolt som lack ovanpå olika färger?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Satt och funderade på det under lackningens gång och jo - det skulle nog funka över teal eller blått eller så. MEN! Det är samtidigt det här med att man bygger upp det som ger det den där speciella känslan av gnister och djup, något som kanske skulle gå förlorat om man använde det som layering. Jag har läst om de som fått det opakt på tre lager, men de använder troligen mer färg på penseln än vad jag gör då.

      Radera
  2. Gillar färgen men synd att den ska vara så skir... OHMSS är en av mina favorit-Bondfilmer faktiskt. Spännande och bra story och jag älskar Diana Rigg, bästa Bondbruden om någon frågar mig. Och jag tycker Lazenby var helt okej. Det musikaliska ledtemat är perfekt i samband med filmen och tidseran. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tittade om på den för några veckor sedan och jag håller med dig - Diana Riggs är en av de bästa Bondbrudarna ever. Och den enda Bruden... Lite småspännande historia och fina glimtar till de redan existerande Bondfilmerna. Och miljöerna! Vore jag inte så höjdrädd och en sådan snöhatare skulle jag tycka om dem ännu mer.
      Jag gillar också temat, men det var meningen att Louis Armstrongs "We have all the time in the world" skulle vara titelsången, tills någon - Albert R. Broccoli? - tyckte att ledmotivet skulle heta som filmen. "We have all the time in the world" blev kärlekstemat istället. </3

      Radera
  3. Svar
    1. Då skulle du se det irl. Smälla av och få dåndimpen-snyggt. :D

      Radera
  4. It's nice and looks good on you :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3 it! And thank you. It's still on. :D

      Radera
  5. Väldigt fint! Synd att det var så skirt bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var ju himla synd på skirheten, men det KAN vara mina rätt så tunna lager också.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!