måndag 2 november 2015

This is the end...

...hold your breath and counnnnnnt......... to ten*

I'll write this post in English 'cause I can't muster up the strenght to write it twice in both Swedish and English. If you want it in Swedish run it through Google translate - that's always funny.

The thing is this - my box of untested polishes is empty. The neverending stash of nailpolish has dried out and I don't have anything new to show. The picturearchive is empty.
I could do re-runs, I could do themes, I could try to find those few polishes in the collection that haven't been seen here and give them some light. But I'm not sure I want to?

Money, as always, is part of the problem and as of now I am not only unemployed going on my 5th year, I am also out of funds and I can't really depend on my darling husband to feed me material for this blog. And apart from the Skyfall-collection there really isn't anything I really want nail polish wise right now. That may be my depression talking though, and my evergrowing lack of fucks to give. Yes - I swore.
So I don't know. Is it worth the effort? Have I got it in me to try and find new matching objects to polishes I've already shown here? Or should I just pack up my things, say farewell and be done with it?
As of now I don't know, but I will not be around for a while while I make up my mind. I'll let you know though and if you should miss me too much I'm always at my other blog - Livet enligt Jenny - that I have no plans of pulling the plug on. That one's in Swedish though.

*And ofcourse the song lyric is from Adele's Bond-song "Skyfall". Since I love it. So if this is the end I'm going out with a bit of Bond.


20 kommentarer:

  1. Kärlek till dig <3 Jag började faktiskt nynna på "Skyfall" när jag läste rubriken. Jag kommer att sakna dig i lackvärlden, det var du som inspirerade mig till att lackblogga, men jag förstår dig och tycker att du är klok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen VILL jag ju inte sluta, men jag känner samtidigt att jag inte har något mer att ge. Funderar som sagt en liten stund till.

      Radera
  2. Jag kommer sakna dina lackinlägg, men fortsätter att hålla koll på dig på den andra bloggen ;) Och man måste känna för att blogga. Jag tycker i och för sig att vi alla använder våra lack alldeles för få gånger så det skulle absolut inte vara fel att visa lacken om igen om du känner för att göra det. Och känner du för att lägga av så är det rätt beslut. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag använder mina lack oftare än vad jag skriver om dem, men känner mig lite undrande till om det är roligt att läsa om/se repriser.
      Jag vill egentligen inte sluta, men om jag ska fortsätta måste jag hitta en ny form för mitt lackbloggande. Känner mig faktiskt väldigt sorgsen över det här. Det slutar liksom inte som jag hade velat känner jag.

      Radera
  3. I will miss your posts here, I've always enjoyed your blog :-D I will be watching your other blog then :-D

    Take care and hugs xx :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. You're always welcome to the other blog, and back here if I manage to come up with a way to continue that feels right.
      Will you run the blog through Google translate then? That must be fun! :-D

      Radera
    2. Thanks! Just when it feels right for you :-)

      Haha yeah! I've got to do that with a few blogs I follow...makes for interesting reading sometimes ;-)

      Radera
    3. The grammar is always so on spot in Google translate. Or not... :-D

      Radera
  4. Kommer sakna dina inlägg, men förstår dig absolut. Ta en funderare, kan vara skönt att pausa och stanna upp ibland, kanske hitta nya infallsvinklar och sätt att se på saken :) Kram till dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar så att det nästan ryker ur öronen. Är ju inte helt där mentalt på att lägga av, men samtidigt... Det får visa sig.

      Radera
  5. Jag har funderat en hel del på detta sistone, hur länge kan man blogga om skönhet och lack och fortfarande hålla gnistan uppe. Ibland tycker jag att det är superkul men ibland går det på slentrian, fast så är det väl med rätt mkt iofs. Jättetråkigt om du slutar och framför allt för att det inte är självvalt men jag förstår absolut ditt resonemang. Lycka till med beslutsfattandet! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade ju varit trevligare om det hade varit mitt sista inlägg för att jag VILLE sluta, så är det. Det känns som en så satans trist anledning att lägga hatten på hyllan, eller nagelfilen i lådan, men så är det - money makes the world go around. Och jag lider akut brist på sådana där papperslappar man byter mot nagellacksflaskor.
      Jag funderar fortfarande, när jag funderat klart kommer det märkas.
      Kram!

      Radera
  6. Jag tycker liksom Helena att du hemskt gärna får visa upp 'gamla' lack igen - det hör till ovanligheterna att se halvfulla flaskor (förutom svart och vitt då då) på nagelbloggar. Gamla lack förtjänar också att komma fram i rampljuset så folk (eller iallafall jag) påminns om skatter, de hade glömt att de hade, jag vill bli bättre på att shop my stash. Dessutom hade det varit kul att se om du skulle ge annat betyg än första gången och hur dina skira lack ser ut över underkläder. Så ja, din blogglust kan jag inte göra så mycket åt (tyvärr!) men jag tycker visst att du kan blogga sjuhelsikes interessant utan nya lack.:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå - jag funderar i precis de banorna själv, och visst borde man bli bättre på att återanvända sina älsklingar. Jag gör i och för sig det, det är bara det att jag sällan eller aldrig visat dem här. Repriser har liksom aldrig varit min grej på den här bloggen.
      Sedan vill jag bara påpeka att peppiga kommentarer och nya infallsvinklar visst det kan hjälpa till med blogglust. Det är nästan så jag fick lust att göra ett nytt inlägg på en gång bara för att göra kanske kunna göra någon glad. Men bara nästan. Tror jag läser lite till istället. Och tar bort China Glaze "Bend over backwards" och penslar på något annat. :-D

      Radera
  7. Jag ser gärna repriser på lack. Nagellacksförvaring och rutiner kring lackande kan också vara intressant. Sen som inbiten nail-art'are så, ja vad sägs som det? Det är väl det bästa "budget-tips" jag kan komma på. Man använder flera lack som man redan testat. Har också tips på nail art om man har tummen mitt i handen går att fixa. Har själv stått utan inkomst och a-kassa ett år nu, levt på "besparingar" (aka det som skulle ha gått till körkort) och sambo so far.. (hoppas att det vänder snart för oss båda), jag lider däremot av problemet att det finns massor som jag vill köpa och inhandla... XD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nailart har jag liksom aldrig varit värst intresserad av, och det har inte väckts minsta lilla nu heller. Annars hade det ju varit lätt att bara fortsätta och visa nailart och den här frågan om att sluta hade inte funnits överhuvudtaget.
      Som det är idag så blir det kanske inget mer här, men jag har inte kastat in handduken riktigt än. Får jag tassarna på några lack som jag vill ha, men egentligen inte har råd med, så får vi se. Kände mig bara så uppgiven för en dryg månad sedan över att inte kunna köpa de där Skyfall-lacken jag vill ha, att jag tappade hela lusten på köpet.
      Vi får se. Just nu har jag det ganska skönt med pausen i varje fall.

      Radera
    2. Nä, det är sant, man ska ha intresse för det också. Jag hoppas du får en skön paus så länge och vem vet kanske dyker det upp lite kul lack så småningom. ;)

      Radera
    3. Jag har en plan... Klaffar den är jag snart igång igen. ;D

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!