Sidor

fredag 2 oktober 2015

Smitten polish, A bouquet of warblers

Underbart vackra höstdagar kräver nästan hololack med samma färg som en klar himmel. 


A bouquet of warblers var med i en liten kollektion med fågeltema från Smitten, och om man googlar på warbler, eller skogssångare som de tydligen heter på svenska, så hittar man bland annat en liten ljusblå sak som här blivit vackert tolkat i ett himmelsblått lack. Och med linjärt holo! Jag beundrade naglarna en hel del, needless to say.


Tre tunna lager, snabb torktid. Sådan där perfektion som man nästan väntar sig när man lackar med Smitten.


Anledningen till att jag "behövde" just det här lacket är såklart det faktum att jag är en Gleek. Bara för att serien är avslutad betyder ju inte det att jag slutat fangirla liksom. Warblers var alltså namnet på en av körerna som konkurrerade med New Directions, och hela anledningen till att Kurt träffade Blaine och jag blev en hopplös Klainer.

Betyg 5/5

If I needed a polish named A bouquet of warblers because I'm a Gleek? Why yes! We don't get the sky blue warbler bird in Sweden, so for me a warbler was Blaine. And Kurt. And Klaine. And am I fangirling again? Of course I am!
This is perfection in a bottle. Three easily applied coats, dried quickly. Such a lovely blue that looks as if the sky, or a blue warbler, has been put in the bottle. And linear holo on top of that... Needless to say I admired my nails quite a bit with this on.