Sidor

onsdag 23 september 2015

HM Beauty, Nocturne

Det är mycket blått hos mig just nu. Förstår inte hur det blivit så, för i vanliga fall är inte blå en favorit för mig. Anar influenser från Lilla E - det är hennes favoritfärg nämligen, min är röd.


Nocturne är ett underbart vackert lack som jag insåg först när jag lackat på det att jag hade kunnat hoppa över. Det är nämligen blått med grönguldiga flecks, och jag har snarlika från både Orly och NCLA. Så jag behövde det inte, men jag behövde det. Om ni hänger med?


Det är aningen skirt för att ge flecksen fritt spelrum att vara snygga, så jag använde tre lager. Inte för att det är ovanligt, jag använder oftast tre lager ändå.


Jag har en hel cd-samling med klassisk musik inspirerat av natten, och där finns det en skiva som heter som Chopins verk Nocturne. Lyllo mig som inte behövde jaga matchningsobjekt den här gången.

Betyg 4/5

I don't know why I have so many blue polishes happening right now. I blame Little E since it's her favourite colour - mine is red.
I didn't need Nocturne since I have similar blue polishes with golden green flecks from Orly and NCLA, but I needed it if you know what I mean.
This is a bit on the sheer side to let the flecks look stunning, so I used three coats. I usually do though, but here it was needed.
Matching with one of the albums I have in my cd-collection of night time inspired classical music. Nocturne by Chopin, or Nocturne Op. 9 No. 2 named this album. The perfect match.