Sidor

fredag 14 augusti 2015

OPI, Can't hear myself pink!

Ett datorproblem löst, ett nytt uppstod. Nu har vissa tangenter upphört att fungera, så om det ser konstigt ut vet ni varför. Å andra sidan har jag ström nu! Hurra! Bra att ha en älskad make som kan löda kablar.


Andra bra saker den där älskade maken gör är att köpa presenter åt mig. Vi var i Stockholm på tu-man-hand-resa för ett par veckor sedan, och bland annat besökte vi Sephora där fattiga jag stod och grät över alla fina nagellack och ögonpennor jag inte riktigt hade råd med. Älskade maken packade då på sig ett kit minilack från OPI Brights som han gav mig. Gölligt!
Han blev flaskförtjust i Can't hear myself pink! och valde det som första lacket ut. Ett ganska mediokert Barbierosa tänkte jag där jag satt och målade det, men det var ju riktigt tjusigt när det väl ramlade ner lite sol på det. Det känns mest som en myrard av guldiga och mörkrosa fleks som simmar runt i en rosa bas. Alltså skiftar det från hot pink till laxrosa och roséguld beroende på hur ljuset faller.


Det är ganska skirt och det här är fyra tunna lager. Det torkar dock snabbt under SV och det höll rätt så bra.



Idag blir det två matchningsbilder. Jag hade redan matchat det med Lilla Es vattenflaska men så fick älskade maken se att det var supersnyggt till förra fredagens rosébubbel. Som bonus får ni en skymt av vår stökiga och superfula altan. Vi planerar att göra om den nästa år.

Betyg 3,5/5

The power problem with my computer is fixed, instead I now have keys on my keyboard that doesn't work so if something looks funny that might be the reason.
My darling husband gifted me a kit of minis from OPI Brights and as the first polish to be tested he choose Can't hear myself pink! that had caught his eye in the bottle. I thought it was yet another Barbie pink - and then I got sunlight on it! It shifts from a hot pink, to salmon pink, to rose gold. It's like there billions and billions of tiny flecks in pink and gold taking a bath in a pink base. 
It is sheer though and this is four thin coats. It dries quickly, was easy to work with and lasted rather well. 
Two matching objects today. I had already used Little Es water bottle for my pictures when my darling husband wnated me to math it with last Fridays sparkling rosé.