Sidor

fredag 24 juli 2015

NCLA, Lead vocals, me!

När jag var i Norrköping och tittade på rymddräkter och klappade nakenkatt och kramade bästis, så passade jag även på att titta in på Pinkroom där de hade rea. Rea är kul. Om man får nagellack av älskade maken är det ännu roligare. Så nu fick jag äntligen chansen att prova på NCLA, ett märke jag varit nyfiken på ett tag och som jag hela tiden vill kalla UCLA. Ja jag vet att det är ett universitet.
Förresten fick jag reda på sedan när jag kom hem att det visst finns en Pinkroom-butik i Örebro också. Så ofta är jag på stan tydligen.


Lead voclas, me! skulle jag vilja påstå är lite mer teal än vad mina bilder vill visa det som. Tealblått med massoe av gulgröna glassflecks och absolut dregelsnyggt. Det är inte unikt, Smoked out från Orly är väldigt likt men de är inte totaldupes. Och Smoked out tyckte jag var jädrigt snyggt, så gissa vad jag tycker om det här? Att det är jädrigt snyggt såklart.


Lättlackat och bra pigmenterat. Det här är två lager, torkade snabbt. Borttagningen var lite kladdig, men på det stora hela gick det bra och de befarade missfärgningarna uteblev.


Kände att det var dags för en Tardis igen, även om mitt Doctor Who-intresse svalnat.

Betyg 5/5

My darling husband gifted me a couple of polishes from NCLA when I found them on sale while visiting a NASA exibition and a friend and her cat and we managed to squeeeeeeze in a bit of shopping as well.
Lead vocals, me! is a bit more teal than blue in real life, with lots of golden green flecks. I would say it looks a lot like Smoked out from Orly without being a dupe, but this is not a unique polish.
Two coats, easlily applied and dried quickly. I feared it would stain my nails terribly but it was mostly messy to remove and not much else.
Matching with a Tardis. I'm not so fanatic over Doctor Who anymore, but a Tardis is still a Tardis.