Sidor

torsdag 16 juli 2015

Gloss 'n sparkle, Needful things

Jag tror det var hos Ann-Sofie på Color it jag såg Needful things första gången och drabbades av ögonblickligt habegär. Det var innan jag fattade att det var en del av en Stephen King-kollektion och habegäret blev ännu större, hur det nu var möjligt.


Kärleken bestod till lackning också. Jag älskar allt med det här lacket. Den lila basen, glittren i alla möjliga färger; röd, rosa, blå och silver och kanske någon mer, samt det lilla spraket av holodamm som glittrar till i rätt ljus men inte på mina bilder. Jag tycker nog kanske ändå att det här är allra vackrast i skuggan.


Min vana trogen målade jag tre lager av Needful things, på någon nagel kanske det till och med behövdes, men det kan räcka med två om man är lite nogrannare än vad jag är. Det torkar fort och håller sig slätt med ett lager topplack. Superlätt och måla med och jag vill inte ta av det! Det har dock börjat släppa i kanterna på mina mest välvda naglar nu, som glitterlack ofta gör på mig efter några dagar, så jag antar att det är dags.


Needful things heter "Köplust" på svenska och är inte en av mina favoritböcker av King. Nu är det i och för sig 20 år eller så sedan jag läste den, men jag minns att jag inte var så värst förtjust och därför är den inte omläst. Mina favorit-King har jag läst både två och sjuttioelva gånger.

Betyg 5/5

I first saw Needful things over att Ann-Sofie's blog Color it and I wanted it before I knew it was a Stephen King inspired polish. The love lasted on to the nails and I really don't want to take it off even though it's started chipping now.
This is a purple base with glitters in lots of colours, blue, red, pink, silver and also a bit of holo dusted in there thar sparkles in the sun. I think I prefer it in the shade though.
This is three coats, you can get away with two if you want, dried quickly and only needs one layer of top coat to stay smooth.
Matching with the book. Needful things is called "Köplust" in Swedish. I didn't like the book much. The polish though - LOVE IT!