Sidor

måndag 27 juli 2015

Depend, #448

Alla lack blir inte den underbara upplevelse man hade hoppats på. Som Depends #448.


Färgen är väl fin och så, någon sorts aprikosorange med massor av guldskimmer. Men det här hade jag gärna sett varit mer orange och mindre aprikos. Jag trivdes inte alls i den här färgen vilket var lite överraskande eftersom jag gillar orange i vanliga fall, men just den här nyansen och/eller kombinationen med guldglittret gjorde att jag mest kände ett meh.


Superjobbig att måla med också. Lacket var klistrigt och svårarbetat och jag var tvungen att använda mycket tjockare lager än vad jag vill. De här tre lagren räckte egentligen inte till hela vägen, utan ett till hade nog hjälpt. Dessutom var det så klart segtorkat och det bubblade sig på några naglar.
Att jag slog av tre naglar när det här var på skyller jag däremot inte på lacket utan mer på att man inte ska gå in i saker med naglarna först.


Nagelolja och nagelbandskräm är bra grejer. Just den här citrondoftande nagelbandskrämen åker ofta fram när jag tittar på tv. Utmärkt tidsfördriv när jag tittar på nyheter eller "Battlestar Galactica".

Betyg 2/5

I normally love orange polish but this apricot orange one with heaps of golden shimmer did not float my boat. The shade felt wrong for me. #448 was also difficult to use, it felt gluey and thick to use and I couldn't use as thin coats as I like. This is three coats without giving full covarage, it looks better in pics than irl. Had tendencies to bubble and dried a bit slow. 
Matching with a cuticle cream because those are good to use. I usually use this when I watch tv. A good way to occupy my hands while I watch the news or "Battlestar Galactica".