lördag 27 juni 2015

HM, Alluring amethyst

Nu har jag varit så dålig på att blogga nagellack ett tag att jag har lyckats bygga upp ett ganska bra arkiv. Nackdelen är att jag fortfarande inte lärt mig att anteckna något om lacken jag bär, så mitt minn är dimmigt. Ska försöka bli bättre på det. Har jag sagt förut - jag vet.


Alluring amethyst bar jag i början på månaden och trivdes riktigt bra i. Det är en vacker mörklila med yttepyttesmå partiklar i rött och mörkblått. Inte för att de där partiklarna syns så värst men de finns där och sprakar till ibland.


Minns jag inte helt tokfel så var det här två lager. Det var nämligen bra pigmenterat och lätt att måla med. Det torkade fort också.


Matchar med en femöring jag fått av min mamma. Efter att bilderna togs fullkomligen exploderade den med blommor, men just då fanns det bara den här blomman och ett par till.

Betyg 4/5

I've been so bad at blogging that I've managed to build an archive. I still haven't learned to make notes though so I don't remember much. I have to get better at that...
I wore Alluring amethyst at the beginning of June and I liked it a lot. It's a dark purple with verytiny particles in red and dark blue. Not much of it though but it sparkles nicely every now and then.
If I remember correctly this was two coats that was easy to apply and dried fast.
Matching with a flower I've got from my mother and haven't managed to kill yet. It blooms a lot right now.

8 kommentarer:

  1. Dom där på HM är rätt bra på att göra lack :) Ser jättefint ut.

    När jag fotat ett lack gör jag alltid utkast med anteckning om hur många lager och ev. topplack. Så ligger allt där när jag känner för att skriva om lacket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra idé. Kommer jag aldrig komma mig för att göra dock. Ofta ligger bilderna i kameran ett bra tag också.... *visslar oskyldigt*

      Radera
  2. Väldigt fint! Längesedan jag köpte något H&M-lack, men de har många fina. Jag har nån liten förkärlek för att strukturera och organisera allt till döds, vilket ofta innebär att göra listor och diagram i Excel. Så jag har ett (nu ganska stort) Excelark med alla lack jag swatchat, med info om märke, kollektion, antal lager, finish osv. så jag kan sortera därefter och lägger in info direkt jag burit ett lack. Onödigt? Ja kanske :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jädrar vad duktiga ni är! Själv är jag glad om jag orkar fota lacket samma dag jag lackade det. Lite stiltje i min kapacitet just nu och så här var jag inte förr. Då hann det knappt torka innan jag skrev om det. Kanske hittar tillbaka till den nivån någon gång.

      Radera
    2. Sådant går lite i perioder tror jag också. Jag har varit lite osugen på att både blogga, lacka och fota på sistone, och när jag tar bilder tycker jag inte de blir bra. Men det går väl upp och ner, som det mesta annat :)

      Radera
  3. Svar
    1. I really likes it, specially the shimmer in it. And that it photographed well. :D

      Radera
    2. I really likes it, specially the shimmer in it. And that it photographed well. :D

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!