Sidor

fredag 12 juni 2015

Depend, #446

Det här lacket hade jag på mig i en hel vecka. Målade om med det tre gånger, sista gången jag bar det lyckades jag fotografera det också. Så man kan väl säga att jag gillade det.


#446 är ett rosarött lack med guldigt skimmer. Kombinationen gör att jag upplevd det som en korallrosa med orangea skiftningar. Som en ståtlig ros eller alla färger i solnedgången nerpulade i ett lack. På ett ungefär.


Beroende på hur petig jag var använde jag två eller tre lager när jag lackade med det. Jag tror det här var tre lager, bara för att kompensera för det som kameran äter upp. Torkar rätt så snabbt under Seche vite. Jag kunde cykla iväg på fest en halvtimme efter lackning, första gången jag använde det i varje fall. I hällregn.
Lätt att lacka med. Depend är lite vad de heter - pålitliga små rackare.


Och här är en ros från klänningen jag bar på festen. Från HMs Coachellakollektion.

Betyg 5/5

I wore this polish for a whole week. I just reapplied it three times because I loved it so much.
It's a redish pink with golden shimmer that gives it a coral hue with orange undertones. I absolutely adored it and never got tired of looking at it.
This is three coats, but you can get away with two. It dries fast and was easy to apply. Depends polishes are what they are called. Too bad they just have numbers though, this is #446.
Matching with a dress I wore to the party in which I premiered this polish. It's from HMs Coachella collection.