Sidor

onsdag 11 mars 2015

OPI, Do you have this color in Stock-holm?

Vad suddigt det var här då. Så nej - du behöver inte nya glasögon. Skyller på att bilderna togs i sent eftermiddagsljus efter en dag med jobb.


Do you have this color in Stock-holm? är inte riktigt så blå som mina bilder påstår. Det är alltid lite spännande att se vilken färg ett lila lack får genom kameralinsen, det här blev alltså blått. Sanningen är att det är en blurple och att jag inte orkar pilla med bilderna för att få fram rätt färg.
Det är ganska likt Saturated från Orly, men inte totaldupes så man kan "behöva" båda.


Det här är en crelly, täcker som en kräm med har jellys blanka squishighet. Jag nöjde mig med två ganska tunna lager, men ett tredje hade kanske behövts då jag såg lite kala fläckar här och där. För att ha varit med mig på jobbet måste jag säga att det höll oväntat bra, mitt jobb brukar mörda nagellack annars. Dessutom fick jag beröm för det av en kund - en man i övre medelåldern. Sådant tycker jag alltid är roligt.


I ett tappert försök att visa att det här inte är blått matchar jag med en blå flaska. Nästan så det ser lila ut. Innehåller i flaskan är sherry. Andra matchningen  rad med något från barskåpet... Jag gör annat än sippar på sherry - jag lovar!

Betyg 4/5

Do you have this color in Stoch-holm? is a bluish purple - blurple - crelly polish. A bit similar to Saturated from Orly but not a dupe. My camera thinks this is blue though, so I tried to make it more purple by matching it with a blue bottle of sherry.
This is two coats on the thinner side, a third might have been good since I saw a bald spot or two. Dried quickly and lasted pretty well. The pictures was taken in the late afternoon light after a day at work and my jobb can be quite mean to polishes. It's the pictures that are blurry - you don't need glasses.