Sidor

fredag 27 mars 2015

HM, Metallic blue

Fortsätter så sakteliga att använda lacken från HMs julklapps-6pack 2014. Det här lacket bar jag förra helgen och sedan dess har det varit nakna naglar för min del. Känner min synnerligen oinspirerad just nu. Jag tycker vi skyller det på att våren kom av sig.


Metallic blue är inte för fem öre ett metalliclack. Det här är en skir mörkblå bas, så mörkt blå att den är snudd på svart, och i detta finner vi ett blått skimmer. Jag har något liknande i samlingen sedan förut, så det är ju inte unikt men attans så tjusigt ändå.


Eftersom baslacket är så pass skirt så krävde det tre lager för att nå opacitet. Det var dock väldigt lättlackat och jag hade inga problem att få till de tunna lager jag föredrar. Penseln är pytteliten i de här flaskorna men trots det lätta att måla med, i varje fall på mina mininaglar.
Det torkar snabbt och höll rätt så bra. Mitt jobb sabbade det lite snabbare än vad jag hade önskat, men med tanke på hur kul jag hade det på jobbet förra helgen så spelar det ingen roll.


Tyckte det var dags att matcha med en Tardis igen. Funkar alltid bra när jag har blå naglar.

Betyg 3/5

Metallic blue was part of a 6-pack of polishes that was on sale last Christmas. It's not a metallic polish at all but a dark blue base, almost black, with blue shimmer. The base is quite sheer so I used three thin coats to get the opacity I wanted. It dried quickly.
Matching with a Tardis because I can when I have blue nails.