Sidor

måndag 9 februari 2015

HM, Nude

Tråkigaste lacket i lådan. För ett lack som heter Nude är sällan värst upphetsande, och det här är inget undantag.


Nu blir sällan nude-lack just nude på mig eftersom jag har spökbleka händer. Det här ser i så fall ut som att jag busat mig till någon sorts oompa-loompanyans. Och det var väl just det att det här drar åt någon sorts aprikos eller orange nyans som gjorde att det inte var superhemskt och såg ut som plåster.


Det här var två lager. Ett tredje hade kanske kunnat vara på sin plats, men jag hoppade över det för jag hade en tanke på att göra det här fint med lite glitter på. Jag hade en plan. En plan som visade sig vara vedervärdig, så den visar jag bara på begäran.
Det torkade snabbt och var lätt att lacka med, på plussidan.


Vi fyndade nya soffkuddar i mellandagarna, och baksidan är sådär lite småmysigt orange. Fick passa att matcha ett nude-orange lack med.

Betyg 2/5

The most boring poishes in the collection are often the ones named Nude. What saves this from being a complete snooze-fest is that it leans a bit orange. 
I used two coats for this, a third one would have been nice if I would have planned to wear it all on it's own, but I had a plan to meke this beautiful with a little glitter. My plan backfired though, and I will only show those pictures if you so demand it.
It was easy to apply and dried quickly.
Matching with the new throw pillows with a love orange side.