söndag 4 januari 2015

Pahlish, Ruby red wrapping

Gott nytt år hörrni. Det har börjat bra här, med nyårsskålar och födelsedagar. För igår fyllde Chilipojken 14 år och jag ba'! Dafuk?! Var inte du nyfödd för en kvart sedan? Tydligen inte. Skit vad gammal jag känner mig ibland. 
Fyller man år får man välja mammans nagellack och han valde rött av matchningsanledningar. Och eftersom Ruby red wrapping från Pahlish fanns i otestade lådan så blev det den.


Rött holo kan aldrig bli fel i min värld. Inte för att holot ville ner i kameran, fastän att jag hittade massor av sol till det. Betydligt mer av den varan än i mina bilder. Utan sol blir det mer ett metallicrött lack, eller lite småglittrigt tjusigt. Det har en djupt röd färg och här tycker jag absolut att namnets antydda rubiner gör rättvisa i att beskriva lacket.


Det här är två otroligt lättlackade lager. Torkar snabbt men aningen matt utan glansigt topplack uppepå.


Och här kommer den önskade matchningen. Sonen kallas Chilipojken av en anledning nämligen, och det här är en av hans födelsedagspresenter. Nog för att habanero-Tabascon är mer orange än röd, men ni är med på tåget eftersom ni är smarta.
Om den är stark? Ja. Jag provade en droppe på gårdagens födelsedagspizza och jag kände av den en timme senare. Chilipojken skvätte på några droppar mer...

Betyg 5/5

The new year has begun and with it comes my son's birthday. He turned 14 yesterday and I am now feeling extremely old. When it's your birthday you get to choose my polish, and he wanted me to wear a red polish for matching reasons. He is nick-named Chiliboy for a reason, and this bottle of Habanero Tabasco was one of his birthday presents. It's really really really hot. Should come with a warning.
The red polish he choose was Ruby red wrapping from Pahlish. And it's... ruby red. Holographhic but the holo didn't like to show in my pictures as well as in real life. This is two easily applied coats, quick drying but a bit matte without shiny top coat.

14 kommentarer:

  1. Pahlish misslyckas sällan =) Känner igen känslan. Min yngsta kusin är året äldre än chilipojken och känslan är "Va? Fyller du 15? Men du döptes ju samma år som jag tog studenten"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han växer snart ifatt mig också... Så liten och gammal som gatan är jag visst. :D

      Radera
  2. This is such a pretty one :-)

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Och grattis till Chilipojken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Och jag framför hälsningen. :D

      Radera
  4. Skitsnyggt helt enkelt! Och du yngste grabben fyller snart 17 hos oss. Inte klokt! Gratta din 14-åring :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man tänker på att min äldsta fyller 23 i sommar och min yngsta fyller 12 så är det kanske inte så underligt att jag har en massa grå hårstrån. Men ändå - ibland går tiden lite väl fort kan det kännas som. :D

      Radera
  5. Hihi jaaa vad händer med dessa tonåringar?! Vi kan väl inte bli äldre, måste bara vara dom som blir äldre....hihi..
    Supersnyggt lack och en underbar matchning med tanke på födelsedagsbarnet! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns ju lite knepigt att ha en snart 23-åring drällande i huset när min hjärna tror att jag är typ 27 eller något. :D Rött lack ska med chilisaker matchas, om Chilipojken får bestämma.

      Radera
  6. Grattis på födelsedagen säger jag! Och vilket fint lack dessutom :) Säger som de andra, Pahlish gör en sällan besviken.
    Har du en 23 åring? Jag som trodde du var typ 34 ^^ haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag började tidigt men inte SÅ tidigt. Om du vänder på de där siffrorna du skrev kommer du rätt. Och du är inte den enda som jag tror jag är "max 35". Tar jag som en komplimang - lätt. :D

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!