söndag 11 januari 2015

OPI, Girls love ponies

Vi börjar med namnet på det här lacket tycker jag. Girls love ponies - nä det gör jag inte. Jag är inte värst förtjust i hästar och jag är inte värst förtjust i bilar. För i det här fallet är det Mustang man menar, som i Ford Mustang. OPI har nämligen gjort en kollektion för att fira att Ford Mustang existerar. Och jag gillar nagellack, bilar - not so much. Men generalisera på ni bara...


Nagellack gillar jag dock, och även om jag finner namnet på det här lacket tvärlöjligt, så är Girl loves ponies det enda lack jag hittills köpt från kollektionen. För titta bara vad snyggt det är! Till och med i bristande januariljus. Knalligt bärrosa. Hade det varit neonpigment i det här lacket hade det varit 80-tal så det hade varit synd om det.


Jag skulle vilja påstå att det här har en crellyformula, och med sådan behövde jag tre lager för att få lacket att täcka som jag ville på alla naglarna. Det var lätt att få lacket att sprida sig fint på nageln, men jag hade problem med penseln i det här lacket. Den var väldigt rakt avskuren och spretade lite som den ville, och jag som har smala naglar satt och målade ungefär lika mycket som nagel. Saker som stör mig.
Det torkade rätt så snabbt och var ungefär hur glossigt som helst. Älskade maken tyckte det såg ut som att jag hade rosa gelégodis på naglarna.


Alltså - jag gillar ju te i nästan alla de former. Det här trillar dock in i kategorin te jag inte är så förtjust i. Men burken är ju fin.

Betyg 4/5

This girl don't love ponies and I don't love cars, so I think the name, Girl loves ponies, is mighty ridicolous. This is part of OPI's Ford Mustang collection that came last year.
It's a glossy pink in crelly formula. I used three coats to get full coverage on all nails. It dried fairly quickly and was easy to work with but the brush... I hope it was something wrong with the brush in bottle 'cause the one I had to work with was all over the place, and I ended up putting equal amounts of polish on my skin and my nails. Sort of.
Matching with Sweet love from Kusmi tea. I like the tin better than the tea, in this case.

14 kommentarer:

  1. Snyggt lack och snygg teburk, och jag känner igen mig, älskar nagellack, bilar not so much...;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju liksom inte ens körkort....

      Radera
  2. Känner lite samma sak, är inte så förtjust i hästar alls, möjligen lite mer intresserad av bilar då men det är ganska marginellt. Lacket är däremot väldigt fint! En trevlig rosa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hästar är jättefina, på avstånd. :D

      Radera
  3. Det här finns på min topplista för 2014. Gillar det skarpt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan ha varit din förtjusning som smittat av sig när jag beställde lacket. Möjligen.... :D

      Radera
  4. It's a cute girlie colour! The tea looks interesting too. I'm such a tea fiend lol ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. It has a liqourice taste to it that I don't like in tea. Wich is odd since I love it in everything else, Not warm liquids though, it seems. :D

      Radera
  5. Fin knallig färg som man blir glad av att se! =) Gillar inte heller lakrits i te, är ingen direkt lakritsälskare annars heller även om jag inte avskyr det. Har en bekant som är tokig i choklad men som tokdissar det som glassmak. Vi mänscher är inte alltid så konsekventa. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan ju tycka det är tråkigt att vara konsekvent... Det är annars enbart i just varma drycker jag inte tycker om att det smakar lakrits, absint har jag inga problem alls med. Och så gillar jag kanske inte lakritsglass sådär supermycket. Lakritspuck var ju direkt äckligt, och det kan man kanske inte tro om ett lakritsmonster som mig. :D

      Radera
  6. Åh detta skulle jag vilja ha för namnet, jag älskar nämligen hästar :) eller ja, jag har älskat enskilda hästindivider alldeles otroligt, tyvärr är de borta nu så jag har väl egentligen ingen häst jag älskar i nuläget, men jag betraktar mig ändå som en hästtjej. Lacket är också fint, men det är namnet som gör det för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror min brorsdotter skulle kunna älska det bara för namnets skull hon också, Hon är nämligen också en sådan där hästtjej. Jag fastnade dock aldrig för det. trots att jag provade att rida flera gånger och har farbröder som ägt häst när jag växte upp, fast det var travare. Fina på håll, jag är kanske en aning rädd fast jag kallar det för respektfull.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!