Sidor

fredag 14 november 2014

Nubar, Never take off the mask

Dålig lacklust ger få inlägg - så är det bara.


Never take off the mask från Nubar har jag haft i otestade lådan länge. Det är ett väldigt mörkt vinrött, som jag allra mest upplever som ett brunt leaning svart lack. Man kan ana ett litet gyllene skimmer också, men det är ingenting som är jättetydligt.


Det här täcker bra med två lager, men jag klantade mig när jag lackade så då fick det bli tre. Och sedan började jag äta popcorn innan lacket härdat ordentligt så det blev sabbat ändå. Jag är duktig på det viset...


Eftersom jag fullkomligt fnattigt älskar The Phantom of the Opera så var det inte direkt svårt att associera namnet Never take off the mask med Erik, Fantomen själv. Han tog inte av sig masken direkt ofta, om vi säger som så.

Betyg 4/5

I haven't felt like painting my nails in a while, and thus blogposts are rare at the moment.
Never take off the mask from Nubar is a dark wine red, almost a brown leaning black. It has a subtle golden shimmer to it that I had trouble finding on the nail.
It covered well with two coats, but I messed it up while applying it so this is trhee coats. And then I had popcon before it dried properly so I messed it up anyway. I'm smart that way...
Since I absolutely love The Phantom of the Opera, and he was taught to never take off his mask, it wasn't hard for me to decide to match this polish by name and use my dvd of the musical.