Sidor

fredag 28 november 2014

Holofredag: OPI DS, Passion

Klart att man vill vara med på vad som kanske är den sista Holofredagen. Att den här temadagen tar paus nu är säkert, om den återkommer är inte det. Och nu när jag lånade ett hololack av min kära vän Perny när jag satt hemma hos henne och drack slut på hennes och hennes makes absintlager, så har jag till och med något att visa. Sedan är det blandad kompott på bilderna både på längden och tvären och mobilbilder och bilder på ett väldigt slitet lack. You have been warned.

Mobilbild
Flaskbilden passade jag på att ta innan lacket ens torkat klart. Jag rotade fram ett lack ur Pernys gömmor som jag inte hade sedan förr och som verkade snyggt. Hennes make fick öppna med en polygrip...
Passion är lite nudigt gammalrosa sådär. Med den kraftiga holoeffekten som flashade in lite blålila varianter så drogs mina tankar stundtals till köttfärs. Inte så mycket passion i det kan jag känna. Ändå var det ganska trevligt, men jag tänker inte jaga reda på en egen flaska.


Övriga bilder är tagna ungefär 2 minuter innan jag tog av lacket och det är fruktansvärt slitet så jag hoppas ni har överseende. Att det blev så slitet beror högst troligt inte på lacket utan på att jag inte gjorde ett ordentligt underarbete. Eller överarbete för den delen.
Det här är två lager - eller var det tre? - och inget topplack. Och jag var två absint in när jag lackade och ingenting hamnade fel, så det måste ha varit lättlackat. Torkade snabbt.


Hade ingen aaaaaaning om vad jag skulle matcha med tills mina ögon föll på den här lilla pinen som sitter på vår anslagstavla. En rosa fågel passar väl bra? Jag har inte varit i Australien själv utan fick den här i present när jag hade en australiensisk utbytesstudent boendes hemma hos mig 1989. För aslänge sedan alltså. Miss you sis!

Betyg 3/5

Since this is the last HoloFriday in a while or forever I wanted to take part. I borrowed two, or maybe three, coats of OPI DS Passion from my friend Perny when I was at her palce drinking absinthe last weekend. It's kind of a nude pink with lots of holo rainbows in it. Reminds me of meat... The bottle picture was taken with my mobile phone before it had dried, which it did quickly.  The other pictures was taken right before I took it off so... Don't look at my nails! Gah, it looks terrible! I matched it with a pin I got in 1989 when I had an exchangestudent from Australia living with my family, I've never been to Australia myself - unfortunately.