Sidor

torsdag 6 november 2014

HM, Serenity now

Här sitter jag med ett lack på naglarna som suttit där sedan i fredags och som är slitet som f*n och jag har inte ens fotograferat av det. Naglarna är i ett bedrövligt skick just nu och jag har liksom inte ens orken att gulla med dem när de är i det här skicket. Blir mest sur på dem. Så vi tittar på något blått och flott som jag bar redan i oktober.


Serenity now är ett galet knalligt blått lack  i en sådan där nyans som jag aldrig i livet skulle kunna klä mig i utan att se död ut. Eller som en fullblodsnikotinist. På naglarna funkar det däremot bra och det här tyckte jag var riktigt snajsigt.


Bar det i oktober som sagt och ni kanske har lärt er vid det här laget att jag och anteckna något om lacket inte riktigt hör ihop. Det här är jag dock 99% säker på att det är tre lager av. Har för mig det torkade hyggligt snabbt också och att det enda problemet med att lacka med det är att det har en lite bredare pensel som jag med mina pyttenaglar inte alltid uppskattar.


Mmmmm.... absint..... Jag har varit sugen på absint sedan i förmiddags, så det blir nog ett glas ikväll. Kanske just av Clandestine som blev dagens matchning. Det är en vit absint, men i Schweiz kallas vit absint för blå. Jag lovar dock att den här vätskan är genomskinlig, det är bara flaskan och etikketen som är blå.

Betyg 4/5

My nails is in such a poor shape at the moment that I don't even want to paint them. Therefore I've been wearing the same polish since Friday, without taking pictures of it, and it is pretty worn off. Sins of a nail polish blogger.
I wore Serenity now from HM back in October. It's one of those ca-razy blue shades that if I would wear it in clotheds I would look like I was dead., probably from smoking too much. It goes well on my nails though, and I really liked it. This was three coats, I'm 99% certain of that. It dried fairly quickly and the only problem I had with it was that I don't really like the wider brush these polishes come with, my nails are on the tiny side.
I've been wanting to have a glass of absinthe since this morning, so I guess I will have one tonight. Maybe even this blue absinthe, Clandestine. It's not actually blue, it's just that in Swiss many white absinthes are called blue. In this case it's just the bottle and the label that are blue though.