Sidor

lördag 8 november 2014

Ciaté, Big yellow taxi

Tömmer oktobermappen med det här gula lacket som Chilipojken valde åt sin mamma. Har man problem att bestämma sig* så är det bra att ropa ut frågan om någon annan vill välja lack åt en - i det här huset är det ganska ofta Chilipojken som kommer då och hjälper sin lilla mamma. 

*Jo - jag väljer att inte använda ordet beslutsångest eftersom jag tycker att ordet ångest inte riktigt behöver användas när det inte rör sig om ångest. Har man svårt att bestämma sig har man inte ångest, man har svårt att bestämma sig.


Chilipojken gillar allra mest orangea lack, men gult funkar det med. Som det här glatt gula från Ciaté, Big yellow taxi, som jag har haft på önskelistan länge. Och färgen är precis den där krämigt gula som jag gillar. Varm och mysig liksom.


Men så är det ju gult och då är det inte världsakul att lacka med. Det känns lite tjockt, men är inte svårt att applicera direkt. Men det kräver sina lager för att inte bli randigt och strimmigt och här har jag fyra. Och en spricka i tumnageln.


En stor gul taxi har jag inte, men väl en liten en i form av en kylskåpsmagnet.

Betyg 4/5

This polish was chosen by my son Chiliboy and he likes orange polishes the best with yellows as a close second. 
Big yellow taxi from Ciaté has been a lemming of mine, and it's exactly that bright yellow creme that I like. Warm and cosy.
Yellows tend to be a bit difficult to apply, and this is four coats. The polish feels a bit thick, but wasn't too tricky to handle.
I only had a small yellow taxi o match it with...