fredag 17 oktober 2014

Essie, Sable collar

Titta vad jag hittade i arkivet! Minns ingenting om det dock, så det här blir ett kort litet fredagsinlägg innan jag tittar på film och äter popcorn.


Sable collar från Essie skulle jag vilja beskriva som mjölkchokladfärgad med rosa skimmer. Min mamma gillade det, jag - inte så värst.


Minns jag inte helt galet var det här två lager. Lackegenskaper har jag inget minne av vilket lär betyda att det inte var några problem med det för sådant brukar jag komma ihåg.


Om ni någonsin besöker Gripsholm slott så måste ni leta upp den här stackaren i vapenrummet på slottet. Ett ganska så dåligt uppstoppat lejon någon gång på 1700-talet av någon som inte visste hur ett lejon ser ut. Hysteriskt roligt numera. Jag har honom på en kylskåpsmagnet så att jag kan bli glad varje dag.

Betyg 3/5 Mamma får mitt ex.

Found this in the archive and I don't remember much about it. Sable collar is a milkchocolate-brown with pink shimmer. I think this was two coats but I'm not sure. 
Matchin with the badly stuffed lion that "lives" at Gripsholm's castle. If you ever visit go take a look at him. Stuffed in the 18th century by someone who didn't know what a lion looked like.

4 kommentarer:

  1. Snyggt :)
    Förresten, jag jämförde Coca cola light med zero och det är faktiskt skillnad! Ett E nummer tror jag det var som var olika i de olika burkarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja... Sådär snygg. Mamma gillade det dock.
      Ett e-nummer säger du? Ska jag kolla upp vad det kan vara för skräp då. Jag dricker min vanliga Coca-cola eller ingen läsk alls. Det sista är ju allra bäst, men jag tror stenhårt på att riktigt socker, som är en naturlig produkt, är bra mycket bättre än alla dessa konstgjorda sötningsmedel. Fast bäst är så klart så lite vitt socker som man mäktar med.

      Radera
  2. Not a big fan of browns so this one isn't really doing it for me. But I do love the stuffed lion photo :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. It is so funny! I was laughing with tears streaming down my face when I saw it hidden away in the castle. It's not like they bragged about it during the tour, so to speak. :D

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!