Sidor

måndag 15 september 2014

L'Oréal, Lemon meringue

Min kärlek till nästan-vita lack består, och av den anledningen plockade jag på mig Lemon meringue i all sin ljusgula härlighet.


Så pass ljusgult att älskade maken bestämt hävdade att det var vitt till jag höll naglarna mot något vitt och han fick se att nej, gult är det. Smörgult. Gissa matchningen.


Eftersom det här är så pastelligt det kan bli så var det inte superkul att lacka med. Fyra lager av den aningen flödiga varianten har vi här. På pluskanten är att det var lätt att lacka med och att torktiden var av det hyfsade slaget. Väldigt bra hållbarhet också - jag bar det i fyra dagar och när jag tog av det var det lite tip wear men inte mer.


Som sagt - smörgult. Ser ut som att jag har doppat naglarna i Bregott.

Betyg 4/5

My love for almost white polishes continues. Lemon meringue is so light yellow that my darling husband thought it was white until I proved him wrong. This is a butterly yellow, so of course I had to match it with butter.
A bit tricky to apply as these shades so often are. This is four coats. Drying time was okay though and the mainicure lasted well. When I removed it after four days there was some tip wear but not much more damage than that.