lördag 6 september 2014

Color club, Alias

Min otestade låda är riktigt mörk och murrig just nu. Så jag radade upp några av lacken som jag var minst sugen på och bad Lilla E välja ett och det blev Alias från Color club, och ja - jag vill stava det colour för det är så det ska stavas tamigtusan.


Det här är ett sådant där lack som jag verkligen ville ha och sedan när jag väl hade det så kände jag mest -meh- och det blev stående. Från 2011 om jag inte minns fel, och det här är mest ett lila lack men skiftar i färg så att det kan bli koppar och grönt också. Jag upplever dock mer att det är skimret i lacket som är duokromt snarare än själva lacket, om ni är med på vad jag menar.


Fyra tunna lager för att få det att täcka någorlunda på egen hand, någon nagel hade kanske gjort sig förtjänt av ett lager till men jag hade inte lust med det. Torktiden lite åt det sega hållet.


Min bästa vän just nu är den här massageprylen jag fick av Lilla E i Mors dags-present. Jag har haft så förbenat ont i ryggen senaste veckorna att jag haft problem att ta på mig skorna till och med. Böja rygg är ingen kul grej, om man säger som så.

Betyg 2/5

Alias from Color club is one of those polishes I really wanted until I got it. Now I just find it a bit -meh-, not very exiting at all. It's mostly a purple but also shifts over to copper and green. I think of it more like a purple polish with duochrome shimmer than a duochrome in itself.
This is Alias on its own with four thhin coats. Some of the nails might have needed a fifth coat, but not from me 'cause I couldn't be bothered. Dry time was a bit on the slow side.
Since I have back problems at the moment I have really appriciated the matching object of the day lately. I got this massage thingy from Little E on Mothers Day.

10 kommentarer:

  1. Tycker det är riktigt fint! Men ibland blir det sådär med lack, de blir stående och sen känns det sådär när man tar fram dem.
    Vad tråkigt att du har ryggont, hoppas du blir bättre snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag med - ryggjäveln, svordom nödvändig, har krånglat tre veckor nu. Okul.

      Radera
  2. Riktigt snygg colour (jag vill också köra de brittiska stavningen och inte den amerikanska ;))! Krya på dig med ryggen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man har ju fått ett och annat itutat i sig. Hajar alltid till när jag läser en text på engelska där colour stavas "fel". I mina ögon alltså.

      Radera
  3. Klart att det stavas colour, varför diskuterar vi ;)? Snyggt lack iallafall, jag får vibbar av lacket "Black pearl" som Nivea hade för länge sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi diskuterar för att amerikanarna har fått någonting om bakfoten. :D

      Radera
  4. It's nice and I like the colour shifts :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. The colour shifts are nice, but not THAT nice.

      Radera
  5. Det är ett väldigt fint lack. Jag har använt mitt en enda gång och om jag ska vara ärlig så lockar det inte supermycket även om det är fint.

    SvaraRadera
  6. Fint lack men för många lager krävs för att jag ska orka tror jag.
    Och hoppas din rygg mår bättre snart, när ryggen gör ont förstörs typ allt.
    KRAM

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!