Sidor

fredag 22 augusti 2014

Shimmer, Taylor

Nämen vad säger ni, en liten glitterbomb som stått i otestade lådan sedan i vintras kanske? Det är väl alltid trevligt att inleda helgen med lite glitter och hoppas på att glamouren följer efter. Själv planerar jag att dricka bubbel och/eller absint med en av mina bff ikväll. Ni då?


Taylor från Shimmer är inte alls så petrol som jag trott efter att sett bilder på det. Någon måste ha lagt det över ett annat lack och lurat mig, för det här är ju lila. Lila jellybas alltså, för sedan kommer det glitter i otroliga mängder och färgerna jag ser är grönt, blått och rött. Riktigt maffigt och jag är inte minsta lilla besviken över att det inte är petrol. Lila är ju trots allt en väldigt snygg färg.


De här är tre lager. Eftersom min flaska hade stått så länge så hade den skiktat sig och här är den alldeles nyskakad. Glittren är jämnt fördelade och det var väldigt lätt att lacka med trots sin glitterdensitet. Äter topplack så klart - inga överraskningar där.


Min t-shirtklänning från Monki fick bli dagens matchning.

Betyg 3/5

How about some glitter to start off this weekend? I plan on having a/several glass/es of spakling vine and/or absinthe with one of my best friends this evening. And you? 
I've had Taylor in my untested box since the beginning of the year so I guess it was about time I used it. When I bought it I thought this was a petrol glitter polish, but the pictures I saw must have been layered because this is a purple jellybase with lots of glitter in green, blue and red.
It was easy to apply and the glitters spread eavenly. This is three coats. As usual with glitter polishes this one eats its fair amout of top coat.
Matching with a t-shirt dress I bought from Monki that I adore.