Sidor

fredag 29 augusti 2014

Shimmer, Jenny

Det är holofredag idag hurra! Det firar jag med att visa upp ett glitterlack som dels innehåller prismatiskt glitter, för Skimmerskuggan är snäll på det sättet och godkänner även prismatiska grejer. Den här manikyren är tydligen så snygg att till och med älskade maken reagerade och beundrade. Inte illa.


Jenny från Shimmer var jag tvungen att ha eftersom det heter som jag. Jag har burit det på egen hand en gång tidigare, men då var det långt ifrån täckande. Därför valde jag att lägga det över Rock'n'roll denim från L'Oréal som jag visar en annan dag.
Jenny är massor av skimmer och glitter i en klar bas, eller möjligen en ljust blå bas. Det ser blått ut i flaskan i varje fall, men här finns även glitter i lila, guld, rött, orange och större prismatiska hexor förutom det blå glittret och skimret.


Det här är två lättlackade lager av Jenny, helt utan topplack. Det sprider sig fint på nageln, formulan är ganska så perfekt och det torkar snabbt.
När jag använde det på egen hand använde jag fyra lager utan att få det opakt. Det var därför jag inte bemödade mig om att ta kort på det då. Med blått under som fyller ut luckorna var det mycket trevligare att handskas med.


Matchar med mig själv, eftersom det heter som jag. Busig jag är va!

Betyg 3/5. Just den här manikyren får högre betyg, men på egen hand får Jenny nöja sig med medelbetyg.

It is holoFriday today here in Sweden, and I celebrate it but showing the Shimmer polish that bares my name - Jenny. Therefore I match with myself, because I'm loco like that.
Once upon a time I used this on it's own, then I used four coats without getting full coverage. This time I applied it on top of Rock'n'roll denim from L'Oréal and only had to use two coats to get the desired effect.
The base is clear, or slightly tinted blue, full of blue shimmer and glitter in blue, purple, red, orange, gold and larger prismatic glitters, the latter my excuse to participate in this weeks holoFriday.